Kult pražské mazací tramvaje: už má pět tisíc fanoušků
Akce pro veřejnost?
Pražské ulice brázdí od ledna tvarem i funkcí atypická tramvaj s označením mazací. Oranžový, speciálně upravený vůz typu T3 distribuuje mazací směs na koleje, aby se při projetí tramvaje snížil hluk. „Mazací“ si za dobu svého provozu získala tisíce fanoušků, kteří si ji nadšeně fotí. Dopravník podnik už připravuje akce, během kterých unikátní tramvaj zpřístupní.
Asi žádný vůz městské hromadné dopravy na sebe nestrhl takovou míru pozornosti, jako mazací tramvaj. Oranžová „pick-up“ verze klasické tramvaje T3 s majáčky se na Facebooku ale zalíbila už bezmála 5 tisícům lidí. Má zkrácenou vnitřní část a vzadu otevřenou plošinu, na které je nainstalován vstřikovací systém se směsí.
Posted by Mazací tramvaj on Thursday, August 13, 2015
Posted by Mazací tramvaj on Thursday, August 13, 2015
Mazací přeje všem svým fanouškům hezkou sobotu!
Posted by Mazací tramvaj on Friday, July 31, 2015
Ten mazadlo vhání přímo na koleje, čímž díky adhezním vlastnostem poskytuje dlouhotrvající ochranu v místech s větší mírou hluku a to i za deštivého počasí. Právě originální tvar s venkovní plošinou je jedním z hlavních příčin úspěchu mazací mezi lidmi. Kolemjdoucí si tramvaj často fotí, výjimkou nejsou ani četné selfiečka a umělecké kompozice s mazací v hlavní roli.
„Jsme si vědomi její široké popularity mezi veřejností a v současnosti rozmýšlíme, jakou podobu budou akce s mazací mít,“ řekl na dotaz serveru ECHO24.cz mluvčí Dopravní podnik hl. m. Prahy Jiří Štábl.
Už brzy by se tak fanoušci tohoto technického unikátu mohli dočkat detailní prohlídky tramvaje nebo dokonce vyhlídkové jízdy. Časem pak možná DPP zařadí mazací po bok tramvají, které si zájemci mohou pronajmout. Mezi ty patří historické vozy i novější typy včetně novějších běžných tramvají s označením T3 nebo T6.
Posted by Mazací tramvaj on Friday, August 7, 2015
Posted by Mazací tramvaj on Friday, August 7, 2015
Posted by Mazací tramvaj on Tuesday, August 4, 2015
„Konkrétní řešení bude známo nejspíše během příštího týdne,“ dodal mluvčí DPP Štábl s tím, že zájem veřejnosti o mazací dopravní podnik těší a fanouškům tak se servisním vozem slibují detailní seznámení. Ten jezdí v Praze jediný a denně najezdí stovky kilometrů.
Ti by se v mazací tramvají nejraději souhlasně projížděli na její otevřené ploše a vychutnávali si jízdu Prahou. Lidé nejčastěji navrhují grilování, popíjení či hudební produkci na této pro mnohé vytoužené polootevřené tramvaji. Vůz si oblíbili i řidiči tramvají, kteří sice jízdu v ní nemají za odměnu, ale sami se v ní a s ní rádi zvěčňují.
Jestli by ale cestování na plošině mazací bylo i bezpečné zatím nepředjímá ani dopravník podnik. Diskutabilní je také velikost plochy, na kterou by se větší počet přátel vešel jen těžce. I tak ale pro mnohé zůstává mazací tramvaj tajnou touhou i potěchou oka, a tak by se i díky svým pro provoz tramvají výhodným vlastnostem mohl jejich počet časem navýšit.
Pořizovací náklady pro DPP byly přitom minimální. Pro zhruba roční zkušební provoz stačilo náležitě upravit jediný vůz zastaralé ale dodnes funkční tramvaje typu T3, což podnik vyšlo na asi 30 tisíc korun. Mazací provozuje zatím soukromá firma, od které ji má podnik zapůjčenou. Ve zkušební lhůtě hradí pouze mazací médium.