Prahou bude jezdit nová tramvaj Evička. Podívejte se
Menší a nízkopodlažní
Do pražských ulic se na svou první zkušební jízdu vydává nová tramvaj typu EVO1, které se přezdívá Evička. Od října by se mohla zařadit do běžného provozu. Jde o první jednočlánkovou nízkopodlažní tramvaj v Česku. Na její výrobě se podílela Opravna tramvají DPP v Hostivaři.
„V období mezi červnem a zářím budou na vozidle prováděny typové zkoušky předepsané platnou legislativou a Drážním úřadem. Mezi ně patří například zkouška součinnosti brzd, zkouška hlučnosti a vibrací a zkušební provoz bez cestujících,“ uvedl mluvčí DPP Jiří Štábl. Pokud tramvaj projde úspěšně testováním a bude o ni zájem, mohla by se pražská Opravna tramvají DPP podílet na její sériové výrobě, dodal.
„V říjnu by pak začala EVO1 ve zkušebním provozu vozit i cestující. A kromě splnění všech technických parametrů nás také bude zajímat hodnocení od cestující veřejnosti,“ doplnil generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš. Evička se veřejnosti poprvé oficiálně představí 16. června 2015 na veletrhu Czech Raildays 2015 v Ostravě. Poté se přestěhuje zpět do Prahy, kde budou pokračovat její zkoušky.
Problémy s novými tramvajemi
Poslední tramvaje typu T15 ForCity, které pražský dopravní podnik zakoupil od plzeňské Škoda Transportation před několika lety, byly především ve svých začátcích vysoce poruchové. Trpěly závadami v systému, elektronice a podvozcích, které se v zimě špatně vyrovnávají se sněhem na cestách.
Minulý týden se objevily informace, že Škoda Transportation může přeprodat závazky pražského dopravního podniku za miliardové dodávky tramvají. Pražská městská firma dosud zaplatila zhruba polovinu z 250 objednaných tramvají. Jejich hodnota přesahuje 19 miliard korun.