Ovčáčkovy velké televizní plány: Překonám sledovanost Moravce
OVČÁČKOVA TELEVIZE OVTV
Od spuštění Ovčáčkovy televize OVTV ještě neuplynul ani měsíc a prezidentův mluvčí už připravuje velkolepé plány. Například by si přál, aby jeho přenosy z akcí Miloše Zemana sledovalo více lidí než druhou část Otázek Václava Moravce. Ovčáček na dotaz serveru ECHO24.cz rovněž uvedl, že chce pro svoji televizi sehnat lepší vybavení, aby jí dodal patřičnou úroveň. Například se pochlubil tím, že už si objednal stativ.
Hradní mluvčí Jiří Ovčáček na přelomu května a června oznámil, že zakládá novou televizi jménem OVTV. Náplní programu jsou živé přenosy z vystoupení prezidenta Miloše Zemana ve městech a obcích. Ovčáček už pro svoji televizi vymyslel i vlastní logo a jeho videa pravidelně sledují tisíce lidí.
Teď se však prezidentův mluvčí rozhodl, že svůj projekt OVTV pozvedne o úroveň výš. „V současnosti k natáčení používáme obyčejný iPhone. Do budoucna bychom ale chtěli pořídit externí mikrofon, abychom zlepšili kvalitu zvuku. Brzy také začneme používat stativ, který už jsem objednal,“ pochlubil se.
Čtyři z Hradu a Ovčáček
Mluvčí prezidenta Zemana ale poodhalil i personální složení své televize. Například prozradil, že i když OVTV nese jeho jméno, on sám se na natáčení nepodílí: „Mám k dispozici čtyři spolupracovníky z tiskového odboru, kteří se střídají podle potřeby a pořizují záznamy z jednotlivých akcí.“
Na dotaz serveru ECHO24.cz zároveň uvedl, že náklady spojené s OVTV hradí Tiskový odbor Kanceláře prezidenta republiky. „Je to sice investice, ale jde o vybavení, které se možná bude hodit i mému nástupci,“ vysvětlil. Zároveň ale zdůraznil, že náklady na samotný provoz jsou s ohledem na moderní technologie minimální.
Stejně tak podotkl, že novým stativem a mikrofonem inventář Ovčáčkovy televize pravděpodobně skončí: „Cílem OVTV je maximální úspornost, takže například přenosový vůz, jaký používá konkurenční Česká televize, zatím pořizovat nebudeme.“
‚Budu mít větší sledovanost než Moravec‘
Když Ovčáček svoji OVTV před nedávnem zakládal, tvrdil, že jeho vysílání má být jakousi protiváhou vůči veřejnoprávní České televizi. Vzhledem k tomu, že on sám i prezident Zeman se na adresu ČT v minulosti opakovaně vyjádřili kriticky, jeho slova řada lidí pochopila spíše jako nadsázku.
Ovčáček však nyní serveru ECHO24.cz sdělil, že svůj boj s Českou televizí myslí smrtelně vážně. Co víc, Zemanův mluvčí se jí nechce jen vyrovnat, ale rovnou ji překonat. „Osobně si myslím, že člověk by si měl dávat smělé cíle, a proto bychom chtěli překonat ve sledovanosti druhou část Otázek Václava Moravce,“ prohlašuje sebevědomě Ovčáček.
Mluvčí České televize Alžběta Plívová ale upozorňuje, že i když si Ovčáček pořídí nový mikrofon a stativ, k překonání Otázek Václava Moravce ho bude čekat ještě dlouhá cesta. Průměrná sledovanost druhé části Otázek – tedy té, kterou chce Ovčáček překonat – se totiž v prvním pololetí roku 2016 pohybovala kolem 239 tisíc diváků nad patnáct let.
Naproti tomu videa OVTV, které Ovčáček sdílí na sociálních sítích, v průměru získávají „jen“ asi deset tisíc zhlédnutí. Do tohoto čísla se navíc počítají i diváci, kteří si vysílání OVTV naladí nedobrovolně. Ovčáčkova videa jsou totiž nastavena tak, že se automaticky spustí komukoliv, kdo na ně – byť třeba omylem – narazí. Video sice můžete manuálně zase vypnout, ale stačí, abyste ho sledovali několik sekund, a Facebook už vás započítá coby diváka.
Na tuto skutečnost ostatně upozorňuje i mluvčí ČT Plívová. Pokud by se totiž do sledovanosti Otázek Václava Moravce započítali skutečně všichni diváci tak jako do Ovčáčkových videí, jejich sledovanost by byla mnohem vyšší. „Pokud bychom se bavili o zásahu pořadu, což je počet diváků, kteří pořad sledovali alespoň tři minuty (a tedy číslo spíše porovnatelné s daty sledovanosti videa, které se automaticky spouští na internetu), pak by to bylo 413 tisíc diváků 15+,“ uvedla na dotaz serveru ECHO24.cz.
Nehledě na to, že se sledovanost OVTV průběžně zvyšuje, si tak Ovčáček zřejmě bude muset ještě chvíli počkat. On sám však tvrdí, že je o překonání Otázek ve sledovanosti pevně přesvědčen.
Na co myslí Pražská kavárna
Ovčáček rovněž před nedávnem představil logo své nové televize. Logo následně vzbudilo velké debaty na sociálních sítích, protože karikatura ovčí hlavy, která v logu nahrazuje počáteční písmeno O, některým lidem připomínala spíše karikaturu dámského přirození.
Představujeme logo Ovčáčkovy televize (OVTV), která nezkresleně vysílá debaty pana prezidenta s občany v krajích. pic.twitter.com/X8AJcp7Ti9
— Jiří Ovčáček (@PREZIDENTmluvci) June 14, 2016
Hradní mluvčí ovšem vzkazuje, že se žádnými posměšky nenechá vyvést z míry: „Pokud jde o logo OVTV, nemohu za to, na co někteří jedinci z Pražské kavárny neustále myslí.“
Co se týče budoucích plánů, chce věcem nechat volný vývoj. Podle vlastních slov se teď zaměří na průběžné zvyšování sledovanosti a zlepšování kvality vysílání. Na dotaz serveru ECHO24.cz, jestli se diváci kromě přenosů ze Zemanových vystoupení mohou těšit i na nějaký zábavný program potom Ovčáček odvětil, že plánuje natáčet kratší rozhovory se Zemanem na aktuální témata.
Co přesně Jiřího Ovčáčka vedlo k založení vlastní televize a s jakými úmysly projekt spouštěl, si můžete přečíst ve starším článku ZDE.