K účtence letáček ANO. I tak funguje kampaň v regionech

S kampaní pomohli zaměstnanci

K účtence letáček ANO. I tak funguje kampaň v regionech 3
Domov
Filip Nachtmann
Sdílet:

Úzké propojení politiky s byznysem, které v Česku naplno rozjel Andrej Babiš, když do svého hnutí a jeho okolí vytáhl desítky lidí z Agrofertu, zřejmě inspirovalo i některé jeho kandidáty. A nemusí být zrovna velkopodnikateli Babišova typu. Zaměstnance mohou využít jinak než jako ředitele a politiky. Třeba na rozvážku plakátů nebo rozdávání letáčků ve vlastním obchodě. Tak jako Josef Fučík. Pelhřimovský kandidát ANO do Senátu.

Fučík, jedna z nadějí ANO v senátních volbách, na sebe upoutal pozornost velikostí své kampaně na Vysočině. Ve volebním obvodu Pelhřimov má desítky billboardů, stovky plakátů a intenzivně se věnuje kontaktní kampani. A na to samozřejmě potřebuje spoustu lidí. Jak zjistil deník ECHO24.cz, využívá proto i své zaměstnance.

Ti tu pomohou s rozvozem volebních plakátů, tu se postarají o provoz skákacího hradu, jindy zase k účtenkám ve Fučíkově obchodě přidají jeho letáček. Kandidát připouští, že se na své zaměstnance obrací. Nejde údajně ale o žádnou zásadní výpomoc.

„Musím říct, že většinu práce dělá moje rodina, nebo lidi, které si platím z vlastních peněz. Zaměstnance jsem požádal, zda by mi ve volném čase, když by měli chvíli, s kampaní nepomohli. Takže je občas využiji, ale opravdu minimálně. Pomohou třeba s plakáty,“ reagoval Fučík.

ANO: Dali jsme mu 400 tisíc

Na dotaz, zda musí zaměstnanci rozdávat s účtenkami i jeho volební letáky, odpovídal vyhýbavě: „Rozdávat...ty letáky tam jsou, leží tam, tak je nabídneme. Třeba já je nabídnu. Ale když je někdo nechce, nikomu je nenutím.“

Na co ale Fučík nechtěl odpovědět, je, kolik ho kampaň celkově stojí. Podle informací serveru totiž některé z výdajů, třeba na tisk části volebních materiálů, neplatí z peněz na kampaň, ale fakturuje je na svoji firmu ELPE. Centrála ANO reagovala ihned: každému senátnímu kandidátovi poslala na kampaň 400 tisíc korun. Zbytek si musel zajistit sám. „Já jsem si něco přidal ze svého, něco mám od podporovatelů, něco mi dala firma. Konkrétnější ale nebudu, ani řádově. Kampaň ale na firmu neúčtuji,“ dodal Fučík.

Jen pro srovnání. Kampaň jeho protivníků z TOP 09 nebo ČSSD stojí 300, respektive 600 tisíc korun. Ivo Jahelka (za TOP 09) má v obvodě necelých 20 billboardů (včetně velkých plakátů na zastávkách), Milan Štěch z ČSSD pouhých 13. Fučík celkem 50.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Potřebujeme víc Mikeů Tysonů!

KOMENTÁŘ

Stárnutí má svoje výhody. Například člověka přivádí k tomu, aby nacházel vzory a inspirace ve zdrojích dříve nečekaných. Tím se dostávám k Mikeu Tysonovi, plus ...

00:07

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz