1 Stížnost na zábor reklamní plochy

Praha nám zabrala stožáry a povolila čínské vlajky, stěžuje si firma

AKTUALIZOVÁNO

Témata: , , ,

Mediální agentura se ohradila vůči desítkám čínských vlajek, které lemují cestu z ruzyňského letiště na Pražský hrad. Část z nich totiž visí na sloupech veřejného osvětlení, které měla firma pronajaté pro reklamu svého klienta. Ta však byla nahrazena i přes nesouhlas agentury. Podle Starcom Mediavest Group je město Praha zabralo pro vlastní potřebu.

„Všude visí česko-čínské vlajky. I na 68 plochách, které má v dlouhodobém pronájmu náš klient Samsung, a to i přesto, že jsme jménem klienta k převěsu opakovaně nedali souhlas,“ stojí v prohlášení společnosti Starcom Mediavest Group Praha na Facebooku:

NE AROGANCI MOCIPoté, co jsme se (slovy Miloše Zemana v čínské televizi) konečně vymanili z područí politiky USA a EU,…

Zveřejnil(a) Starcom Mediavest Group Praha dne  30. březen 2016

„Plochy jsou totiž na sloupech, které jsou v majetku města, a musely být uvolněny pro vlastní potřeby města. Aniž by nás kdokoli informoval, že budou skutečně zabrány, přestože jsme s tím nesouhlasili. Dnes prezident ČLR odjede a na reklamní plochy se zase vyvěsí Samsung,“ pokračuje dále společnost.

 

Poškozuje to naši značku, míní firma

Mediální agentuře vadí hlavně to, že incident poškozuje dobré jméno firmy. „Měli jsme od dodavatele objednané reklamní plochy a ty nám zmizely. Dodavatel se nás předtím zeptal, zda je může sundat, a my jsme s tím nesouhlasili. Finanční ztráty jsou pro nás v tuto chvíli bezpředmětné,“ řekla deníku ECHO24.cz výkonná ředitelka společnosti Martina Říhová.

„Vadí nám hlavně, že našemu klientovi garantujeme určité služby, a tímto je neplníme. Dodavatel se k tomu postavil čelem a navrhl nám už kompenzaci, která je podle nás adekvátní. Ještě uvidíme, co na to řekne náš klient,“ dodala Říhová.

Podle pražského magistrátu se chce firma jen zviditelnit. „Hlavní město v žádném případě nikomu nepřikazovalo, aby byly reklamní plochy uvolněny pro potřeby města, jak naznačuje společnost Starcom Mediavest Group Praha,“ uvedl deníku ECHO24.cz mluvčí Vít Hofman.

„Podle nás se jedná o zcela účelové prohlášení, které pouze slouží ke zviditelnění jejího klienta. Plochy MHMP dlouhodobě využívá společnost BigBoard Praha, která je pro nás v otázce pronájmu partnerem,“ doplnil Hofman.

Čínské vlajky lemující trasu z letiště na Pražský hrad se staly terčem kritiky hned v úvodu návštěvy čínského prezidenta v Česku. O víkendu je dokonce skupina protičínských aktivistů potřísnila vajíčky naplněnými černou barvou.

Čtěte také: Vyvěsil vlajku Tibetu na Petříně. Policisti ho odvedli v poutech

Zemanův policejní stát? Incidentů porušujících základní práva přibývá

Za vyvěšením čínských vlajek po boku těch českých na stožárech veřejného osvětlení a také uvítacích billboardů stojí čínská ambasáda ve spolupráci se Smíšenou česko-čínskou komorou vzájemné spolupráce, které šéfuje exministr obrany Jaroslav Tvrdík. Samotnou instalaci pak zajišťovala firma Eltodo.

Kritika mířená na Prahu ze strany agentury se však netýká pouze toho, že povolila umístění vlajek na pronajatých sloupech, vadí i to, že magistrát dovolil, aby si neznámá Česko-čínská obchodní asociace se sídlem v pražské tržnici Sapa pronajala desítky klíčových prostranství.

Šlo například o křižovatku u Chotkových sadů nebo prostory před pražským hotele Hilton, ve kterém byl čínský prezident ubytovaný. Čínští vítači na ně byli naváženi pronajatými autobusy a „vyfasovanými“ vlajkami od ambasády se snažili někdy až agresivně potírat veškeré náznaky nesouhlasu s čínským režimem.

Čtěte také: Čínská CEFC kupuje 50procentní podíl v J&T Finance Group

Asijská tržnice, ambasáda či rozvědka. Kdo stojí za čínskými vítači?