Veksláci se vrací. Diváci trpí, producenti se radují

Remaky českých filmů

Veksláci se vrací. Diváci trpí, producenti se radujíUVNITŘ VIDEA
Bony a klid 2 Foto: Bontonfilm
7
Panorama
Sdílet:

Kina promítají pokračování předrevoluční „gangsterky“ Bony a klid od Víta Olmera. Po 27 letech se do svých rolí vrátili Jan Potměšil nebo Roman Skamene, aby ukázali, že veksláky v Česku vystřídali tuneláři a korupčníci. O tom, do jaké míry je výpověď přesná a palčivá, něco napovídají i dosavadní recenze nebo hodnocení uživatelů ČSFD: 22 procent. Na tuzemské filmové klasiky se navazuje pravidelně. Vynáší to.

Dívka na koštěti (1972) a Saxána a Lexikon kouzel (2011)

Hodnocení ČSFD 14 procent, 184 tisíc diváků – 12. nejnavštěvovanější film roku

Ve stejném roce, kdy se završil Harry Potter, chtěl Václav Vorlíček nabídnout českou obdobu školy čar a kouzel. Saxána (Petra Černocká) a její milý Jan (Jan Hrušínský) se v mezidobí vzali a vykouzlili si dceru Saxánku, která se propadne do Říše pohádek. Film vznikal složitě, do kin měl jít už v roce 2009. Tehdy někomu přišlo jako dobrý nápad, aby film propagoval plakát, který můžete vidět v galerii.

Jak dostat tatínka do polepšovny (1978) a Jak se krotí krokodýli (2006)

Hodnocení ČSFD 36 procent, 609 tisíc diváků – 4. nejnavštěvovanější film roku

Na přelomu 70. a 80. let natočila Marie Poledňáková rodinné komedie, které se staly jistotou pro programová oddělení televizních kanálů. Hlášky z filmů S tebou mě baví svět nebo jak vytrhnout velrybě stoličku přešly i do všeobecné slovní zásoby. Když se v novém tisíciletí pokusila navázat na sérii s Tomášem Holým, chyběla ji jedna důležitá kvalita – Tomáš Holý. Krokodýli nebyli klasickým pokračování, zůstal mustr „tatínek má rád hory, někdy víc než maminku“, vyměnily se všechny postavy.

Sněženky a machři (1982) a Sněženky machři po 25 letech (2008)

Hodnocení ČSFD 35 procent, 264 tisíc diváků – 10. nejnavštěvovanější film roku

Slučák s Janem Antonínem Duchoslavem, Michalem Suchánkem, Radoslavem Brzobohatým a moudry o nové době. Stárnutí a syndrom vyhoření zpracoval režisér Tauš lépe v loňských Klaunech.

Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992) a Dědictví aneb Kurva se neříká (2014)

Hodnocení ČSFD 48 procent, 113 tisíc diváků

Film Roberta Sedláčka vzbudil alespoň zajímavou debatu. Podle jedné skupiny šlo hlavně o finanční injekci pro Bolka Polívku, podle druhých o satiru, která konečně transformaci české společnosti od komunismu ke kapitalismu zachytila pozoruhodně a nadčasově jako kdysi Věra Chytilová v originálu.

Konec básníků v Čechách (1993) a Jak básníci neztrácejí naději (2003)

Hodnocení ČSFD 48 procent, 400 tisíc diváků – 7. nejnavštěvovanější film roku

Pavel Kříž a David Matásek se poprvé objevili jako básníci v roce 1982, i oni se po revoluci zařadili do proudu, který se vyjadřoval k novým poměrům. Doktor Štěpán Šafránek zůstal věrný těm pravým hodnotám, zatímco všechno kolem ovládl obchod. V deset let starém završení série už šlo o takové ty obyčejné lidské věci – smrt, krize středního věku, rozvody.

A za jak dlouho se vrátí Sagvan?

Sdílet:

Hlavní zprávy