Pražský armagedon. Dva roky vlády ANO v metropoli

Týdeník Echo

Pražský armagedon. Dva roky vlády ANO v metropoliNOVÉ 2
Domov
Petr Holub
Sdílet:

Hnutí ANO se poprvé představí v krajských volbách a průzkum ČT předpovídá, že půjde o úspěšný debut. V devíti regionech si nejvíc voličů přeje za hejtmana některého z kandidátů Andreje Babiše. Proto stojí za připomínku, že ANO jeden kraj řídí už dva roky. Samozřejmě jde o Prahu, kde se pod primátorkou Adrianou Krnáčovou změnilo opravdu hodně.

Hlavní město zažívá peklo, Armagedon či apokalypsu. Takové titulky se objevily v médiích na konci prázdnin a čtenáři dokonce i z metropole je považují za běžnou novinářskou nadsázku. Existují však lidé, jejichž zážitky se dají vystihnout opravdu jen takovými výkřiky. Jde o všechny, kteří v uplynulých týdnech přes den projížděli přes Vítězné náměstí v šestém pražském obvodu, případně se nemohli vyhnout nedaleké Patočkově ulici. Normou se stalo hodinové popojíždění ulicemi Jugoslávských partyzánů i Svatovítskou, lidé se zde museli smířit i s hodinovým čekáním na příměstské autobusy. Co se to děje, ptá se přirozeně občan, na kterého musí houkání řidičů a povyk vystresovaných chodců působit jako příznak vyhlášení války nebo aspoň revoluce. Vítězné náměstí v Dejvicích zažívá něco podobného jako pražské centrum v prvních dnech po povodních před čtrnácti lety.

Důvod není třeba dlouho hledat. Technická správa komunikací začala opravovat most v ulici Korunovační vedoucí přes trať na Kladno. Podle Dopravní ročenky projede Korunovační denně 18 tisíc aut. Není tedy divu, že se začala hromadit na nejbližším dopravním uzlu, tedy Vítězném náměstí. Ze dvou směrů – konkrétně přes ulice Evropskou a Jugoslávských partyzánů – míří do centra či zpátky každý den 50 tisíc automobilů z celého severozápadního okolí hlavního města. Pokračovat mohou ulicemi Korunovační do Letenského tunelu, nebo Svatovítskou do tunelu Blanka. Teď však zbývá jen Svatovítská, která na takovou frekvenci není stavěná.

Nic složitého, i když k tomu přistupují ještě další okolnosti. Tunel Blanka přilákal další řidiče, kteří si unikátní podzemní stavbou zkracují cestu na východní konec Prahy. Proto jich přes náměstí projíždí téměř o deset tisíc víc oproti situaci před otevřením tunelu. Radnice Prahy 6 si stěžuje, že přibylo i kamionů. „Zatím to jsou jednotky za hodinu,“ uvádí mluvčí Prahy 6 Martin Churavý. Mnozí řidiči se chtějí k Blance dostat raději přes Břevnov a Patočkovu ulici, která ovšem už také nestačí padesáti tisícům vozů denně, tedy frekvenci o dvacet tisíc vyšší, než zde bylo před otevřením Blanky zvykem.

Automobilů přibývá u všech vjezdů do tunelového komplexu. Z marketingových důvodů se o tom před jeho otevřením nemluvilo, vlastnímu marketingu však uvěřila i městská správa a nepřipravila žádné opatření. Teď žádá starosta Prahy 6 Ondřej Kolář, ať se zablokuje vjezd do tunelu ze Svatovítské.

Celý článek o tom, co přinesla dvouletá vláda ANO v hlavním městě, si přečtěte v aktuálním vydání Týdeníku Echo zde

Týdeník Echo si můžete koupit zde

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články