‚Černoch z Lidlu‘ opět v české reklamě. Stal se tváří luxusního mobilu Xiaomi

Reklama na mobilní telefon

‚Černoch z Lidlu‘ opět v české reklamě. Stal se tváří luxusního mobilu XiaomiNOVÉ
Reklama české firmy XiaomiMobile.cz, v níž figuruje černošský model Alpha Dia Foto: FOTO: xiaomimobile.cz
1
Domov
Echo24
Sdílet:

Černošský model Alpha Dia, kterého obchodní řetězec Lidl použil ve svém slevovém letáku a způsobil tím rozruch, se v únoru objevil v jiné tuzemské reklamě. Tentokrát se stal tváří kampaně pro luxusní čínský telefon Xiaomi Mi MIX. Firma XiaomiMobile.cz se tak chtěla vymezit proti xenofobii.

„Když můžeme kupovat elektroniku z Číny, nevidím důvod, proč bychom nemohli vídat reklamní fotky s černošským modelem. Přijde mi to naprosto přirozené. V Xiaomimobile jsme samozřejmě zvyklí komunikovat například s Číňany. Nemá smysl ale předstírat, že takhle odlišní lidé neexistují. Považuji to za hloupé a omezené. I proto jsme nafotili tyhle fotky – na barvě kůže nebo původu nám prostě nezáleží.” řekl jednatel firmy Jiří Opletal serveru Mobilmania.cz.

Lednová kauza černošského modela v letáku mezinárodního obchodního řetězce Lidl, kterou v České republice vyvolalo několik rasistických komentářů na Facebooku, vyvolala pozornost médií v řadě evropských zemích, mimo jiné na Slovensku, v Maďarsku či v Německu.

‚Lidlová kauza‘ ho šokovala

„Taková reakce v roce 2017, to mě šokovalo,“ prohlásil 24letý Dia v rozhovoru s německým listem Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ). Řekl, že mu nahání strach pomyšlení, že podobné obavy z možného vyhlazení bílé rasy, který má mnoho Čechů, budou mít i někteří Němci a další národy.

Dia prohlásil, že ačkoli něco podobného se mu během jeho pracovní kariéry, kdy se stýká i s českými kolegy, ještě nestalo, v běžném životě se s předsudky kvůli původu přece jen potýká. „V posledních letech ve vlaku člověk stále častěji čelí nepříjemným pohledům nebo musí poslouchat přihlouplé komentáře,“ řekl.

Dia v lednu uznal, že černošští modelové se čas od času potýkají s podobnými problémy, neboť některé firmy se očividně chtějí uchránit od vytýkacích komentářů veřejnosti, proto si raději pro reklamu vybírají jen bělochy. „Čím je člověk tmavší, tím těžší to pro něj je,“ dodal s tím, že on osobně je úspěšnější v Paříži či Miláně než v Německu.

Čtěte také: Černošského modela z letáku Lidlu kauza v Česku šokovala

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články