Český prodejce letenek Kiwi.com je nejrychleji rostoucí firmou ve střední Evropě

Rapidní růst české firmy

Český prodejce letenek Kiwi.com je nejrychleji rostoucí firmou ve střední EvropěNOVÉ
Prodejce letenek Kiwi.com Foto:

Foto: Printscreen Kiwi.com

1
Domov
Sdílet:

Brněnský prodejce letenek Kiwi.com je nejrychleji rostoucí technologickou firmou ve střední Evropě. S růstem o 7165 procent mezi roky 2013 a 2016 vede žebříček, který sestavila společnost Deloitte. Další česká firma, a to pražský výrobce 3D tiskáren Prusa Research, skončila na třetím místě s růstem o 6910 procent.

V první desítce další české firmy nejsou. Výsledky zveřejnily Hospodářské noviny. O účast v žebříčku se podniky hlásily samy.

Společnost Kiwi.com roste dál, loni své tržby za letenky a cestovní služby zpětinásobila na osm miliard korun. Pro letošní rok předpokládá další růst, a to odhadem na 20 miliard. Prusa Research loni prodal tiskárny za 240 milionů korun, ale letos by mělo jít o násobek této částky.

„Za jejich úspěchem stojí příznivé podmínky nejen na středoevropském trhu, ale i rychlé nasazení těch nejlepších technologií v kombinaci s vytvořením produktu, který přispěl k rozmachu daného odvětví,“ citují HN ředitelku Deloitte pro strategické projekty Sentu Čermákovou.

Mezi kritéria účasti v žebříčku patřilo to, že vlastník musí být z regionu střední Evropy, kam se v tomto případě počítají i pobaltské země, oblast bývalé Jugoslávie i Bulharsko a Rumunsko. Do první trojice se mezi české firmy na druhé místo dostala litevská technologická společnost Deeper, která nabízí například chytré sonary pro rybáře, jež jsou populární i v Česku.

Z českých firem skončil na 14. místě vývojář mobilních aplikací STRV a na 15. pozici prodejce módy Zoot. Ten ale ovládl kategorii největších firem s výnosy nad 25 milionů eur, které vzhledem ke své velikosti už nemohou růst tak rychle jako menší rivalové. Farmaceutický e-shop Pilulka Distribuce bodoval v kategorii Vycházející hvězdy.

Soutěž se ve středoevropském regionu konala již poosmnácté a letošní ročník patří z hlediska umístění českých firem k nejúspěšnějším.

Čtěte také: Do New Yorku za tři tisíce. Letecká společnost omylem prodávala extrémně levné letenky

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články