Do Prahy se vrátily trolejbusy, začaly jezdit z Palmovky do Letňan

Doprava v Praze

Do Prahy se vrátily trolejbusy, začaly jezdit z Palmovky do LetňanNOVÉ
Elektrobus SOR EBN 11 Foto:

FOTO: DPP

1
Domov
Echo24
Sdílet:

Do Prahy se symbolicky po 45 letech vrátily trolejbusy. V neděli byl zahájen provoz trolejbusové tratě v ulici Prosecká. Dynamicky nabíjené vozidlo bude jezdit mezi Palmovkou a Letňany. Jedná se o zatím testovací provoz, informuje pražský dopravní podnik.

Elektrické vedení bylo zavedeno v Prosecké ulici, neboť v tomto úseku je trasa velmi prudká. Elektrobusy, které dopravní podnik na trasu nasadil, se velmi rychle vybíjely. Na asi kilometrové cestě do kopce si tedy budou brát energii přímo ze sítě. Cestou dolů je trolej zavedena na 600 metrech. Druhou částí nabíjecí infrastruktury je krátký úsek trolejového vedení pro statické nabíjení (při přestávkách) v obratišti Palmovka o délce cca 20 metrů s napájením z přilehlé sekce tramvajové trati.

Při slavnostním zahájení provozu dopravní podnik představil nové přírůstky do vozového parku, trolejbus SOR TNB 12 a elektrobus SOR NS12, který zahájil další etapu provozních zkoušek staticky nabíjených elektrobusů, a to na linkách č. 109 a 239.

„Testování provozu elektrobusu s dynamickým dobíjením je důležitým milníkem pro rozvoj pražské MHD. Zásadní novinkou je pro nás minimalizace délky trolejového vedení pro dynamické nabíjení (pouze na cca 10 %, oproti obvyklým 70 – 90 %) a doplnění pravidelného statického nabíjení při provozních přestávkách na konečné,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

Dopravní podnik v rámci zkušebního provozu testuje elektrobusy již od roku 2010. Posledním otestovaným vozem se stal elektrobus SOR EBN 11, který na lince číslo 163, respektive 213, najezdil v pravidelném provozu přibližně 140 tisíc kilometrů, což z něj dělá jeden z nejúspěšnějších elektrobusových projektů i v rámci evropského měřítka.

Pro fanoušky veřejné dopravy byl při slavnostním zahájení přítomen také historický trolejbus Tatra T400. Přesně tento vůz 16.října 1972 ukončil trolejbusovou dopravu v Praze, když o půlnoci slavnostně zajel do vozovny Smíchov. Dostavil se taktéž i řidič, který tuto poslední jízdu odřídil, Ota Drozd.

Podle ČTK se na dopolední zahájení provozu se přišlo podívat několik desítek lidí.

Stavba trolejové stopy probíhala zhruba dva měsíce, a pracovali na ní zaměstnanci dopravního podniku. Nejdůležitější bude testování během zimy, která systém nejlépe prověří. DPP zvažuje možnost budoucího rozšíření o další úseky pro plnohodnotné pokrytí linky č. 140 Palmovka – Čakovice – Miškovice. První vyhodnocení provozu dynamických elektrobusů je plánováno na jaro příštího roku.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Škoda Transportation dodá do Sofie tramvaje za víc než 600 milionů

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články