Nejlepší šperky nebo produkt. DesignSUPERMARKET ocenil designéry
Ceny za design
Devátý ročník designového prodejního festivalu designSUPERMARKET, který prezentuje tvorbu současných designérů v oblasti užitého umění již vyhlásil vítěze letošního ročníku, který probíhá od 10. do 13. prosince. Ocenění designéři si ceny za nejlepší šperk, módu, interiérový produkt a papír převzali v Kafkově domě, kde festival na několik dní zakotvil. Vítěze vybrala letos podruhé redakce časopisu Dolce Vita z více než sto vystavujících.
„Úroveň mladého designu a množství kvalitních projektů v Čechách rok od roku roste, a proto pro nás bylo letos v redakci rozhodování o tom, komu udělit cenu za nejlepší produkt opravdu těžké. Rozhodli jsme se místo jedné ceny udělit hned čtyři a to v kategoriích šperk, móda, interiérový produkt a papír,“ řekla Danica Kovářová, šéfredaktorka Dolce Vity při udílení cen.
V kategorii šperk zvítězila značka Blueberries založená v době zrání borůvek šperkařkou Markétou Richterovou a designérem Zbyňkem Krulichem. Luxusní šperky vyrábějí pomocí technologií 3D tisku a kombinují v nich abstraktní geometrické tvary a přírodní motivy.
Gratulujeme vítězům Cen designSUPERMARKET 2015 za nejlepší produkt. Ve 4 kategoriích vybrala redakce časopisu... https://t.co/nYVZlhEMFO
— designSUPERMARKET (@designSUPERMARK)
11. Prosinec 2015
Cenu v oblasti módy získala značka módní Buffet Clothing, jejíž hlavní myšlenka spočívá v touze udržet rovnováhu mezi designem a oblečením na každodenní nošení. Jejich designérský koncept se snaží odrážet ,,bezstarostnost a lásku k streetové módě.“
Další oceněnou designérskou dvojicí se stalo Durch Duo se svou kolekcí ručně tkaných a vyšívaných koberečků Pastva. Díla absolventek Textilní tvorby pražské VŠUP Dany Elsterové a Anežky Podzemské jsou dle jejich slov inspirována ,,nekonečnými dojmy a pocity z přírody“ a byly oceněny v kategorii interiérový produkt.
Cenu za nejlepší produkt v kategorii papír získalo grafické studio a knihařská dílna VOALA. Ta pro designSUPERMARKET 2015 vytvořila limitovanou kolekci sešitů, které jsou zvláštní díky výrobní technice při které se při sítotisku experimentuje s barvami, díky čemuž je každý sešit originálem. Na návrzích obálek se podílela umělkyně Lívie Mezovská.
Kromě oficiálních cen se designéři utkají ještě o jednu poslední – Cenu návštěvníků pro kterou mohou lidé hlasovat do sobotního večera.