1 Babišova média

Anticharta z Mafry. Babiš nás neovlivňuje, tvrdí novináři

NOVÉ

Témata: ,

Po středečním zveřejnění nahrávky, která dokazuje, že Andrej Babiš úkoluje a zneužívá svá média ke svým politickým a mocenským zájmům, vydali redaktoři Mf Dnes a iDnes.cz společné prohlášení, ve kterém označují chování svého kolegy za ojedinělý exces a požadují, aby vedení vydavatelství podobným situacím zabránilo.

Redaktoři, kteří se podepsali pod prohlášení, tvrdí, že hnutí ANO Andreje Babiše nemá jakoukoli možnost skrytě ovlivňovat nebo manipulovat obsah článků v Mladé frontě Dnes nebo na iDNES.

Prohlášení najdete zde.

Prohlášení podepsalo přes 150 redaktorů, kvůli ovlivňování zpravodajství podal dnes výpověď dlouholetý redaktor ekonomické redakce Jan Sůra a redaktorky iDnes Michaela Černá, Zdenka Trachtová a Tereza Boehmová. V poslední době podnikla stejný krok například šéfka ekonomické redakce Zuzana Kubátová nebo redaktor Aleš Černý.

Ostatní redaktoři dál zůstávají v mediální divizi Agrofertu. Ten donedávna patřil Andreji Babišovi, který jej v únoru převedl do svých svěřenských fondů, nad nimiž má mimo jiné dohled Babišova partnerka Monika.

Andrej Babiš koupil vydavatelství Mafra v roce 2013. Jedním z uváděných důvodů bylo to, “aby o něm média psala pravdu”. Babiš opakovaně tvrdil, že svá media neovlivňuje, což jednoznačně popřel nejenom ve středu zveřejněný tajně pořízený zvukový záznam, na kterém s redaktorem Mf Dnes Markem Přibilem probírá strategii publikování kompromitujících textů na své politické soupeře především z ČSSD.

Úplně poprvé Babišův zkusil ovlivňovat Lidové noviny již v červnu 2013, tedy ihned potom, co co oznámil koupi mediálního domu MAFRA.

Více najdete ZDE: Asi nevědí, s kým mají tu čest, volal Babiš do Lidových novin

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.


Vážení čtenáři,
internetový deník Echo24 se rozhodl změnit podobu čtenářských diskuzí pod texty, které na našich stránkách publikujeme. Diskuzí se nově mohou účastnit pouze ti čtenáři, kteří jsou přihlášení a kteří mají zaplacený nějaký typ předplatného. To si můžete pořídit již od 149 korun měsíčně zde.

K tomuto kroku jsme se rozhodli kvůli neúměrně velkému počtu diskutujících, kteří nerespektovali pravidla slušné diskuze, napadali ostatní diskutéry a podobně. Navíc používali i různé anonymizéry, které jim umožňovaly se do diskuze vrátit i poté, co jim redakce jejich účet zablokovala.

Kvůli malému počtu členů redakce nebylo v našich silách neustále procházet všechny diskuze a mazat urážlivé či jinak nevhodné příspěvky. Slušní diskutující jsou nadále na našich stránkách vítáni.