EasyJet chce cestující donutit k dochvilnosti. Dalšími poplatky
Přirážka za zpoždění
EasyJet zavádí nové poplatky. Na ty doplatí cestující, kteří na letiště přichází na poslední chvíli. EasyJet plánuje, že těm klientům, kteří dorazí k odletové bráně méně než 30 minut před odletem, naúčtují poplatek 80 liber (zhruba 2 800 korun). Teprve po zaplacení jim zařídí místo v dalším letadle, píše britský Telegraph.
EasyJet na základě nového nařízení bude moct zastavit cestujícího, který nestihne projít odletovou branou zvanou gate dříve než 30 minut před plánovaným odletem letadla. V krajním případě mu naúčtuje poplatek 80 liber a až pak mu umožní zarezervovat si další let. Nové opatření britského nízkonákladového leteckého dopravce přichází v čase, kdy vrcholí rezervace na letní dovolené a blíží se doba, kdy lidí nejvíce cestují – především za teplem.
Společnost easyJet apelovala na britské letiště Gatwick, aby přeprogramovala nastavení svých bezpečnostních překážek a automaticky zablokovala každého cestujícího, který se snaží na poslední chvíli stihnout svůj let. K odhlení takových cestujících by mělo dojít po naskenování letenky u odletové brány.
Pasažéry na změnu upozorňuje společnost drobným písmem na palubním lístku. „Bezpečnostní kontroly na Gatwicku se zavírají třicet minut před odletem,“ píše se tam. Třebaže je politika easyJetu založená na tom, že se cestující mají dostavit k odletové bráně minimálně 30 minut před odletem, málokdo to dodržuje. Před letadlem jsou pak fronty, které vedou ke zpoždění letadel.