Dobrý nápad? Tramvaj do Nuslí má křížit magistrálu
Změna na magistrále
Radnice Prahy 4 přichází s radikálním nápadem, který má výrazně změnit dosavadní tvář městské části. U náměstí Hrdinů mají tramvaje křížit rušnou magistrálu, přičemž podjezd v Táborské ulici, kudy vede trasa nyní, bude patrně zasypaný. Řekli to starosta Prahy 4 Petr Štěpánek (SZ) a zástupci Institutu plánování a rozvoje (IPR).
Z Táborské ulice se podle představ radnice Prahy 4 má stát bulvár. Nejvýraznější změnou má projít právě prostor ústí Táborské na náměstí Hrdinů. Tramvaje by tak nově nemusely jezdit podjezdem, stejně tak by se zlepšila situace chodců. „Je to mrtvé a zaprášené místo. Celý prostor je neprůchozí nejen jako veřejný prostor, ale i z hlediska dopravy,“ řekl Štěpánek s tím, že část ulice od náměstí až zhruba na Palouček je zcela vylidněná. „Prostor musí být vyvážen pro všechny, tedy MHD, auta, parkování a zvýšila se bezpečnost pro chodce,“ řekl. Parkování pro rezidenty se nezhorší.
Zda bude podchod zasypán, nebo nově využit, zatím není jasné. Stejně tak zatím nebylo rozhodnuto, co s mostem, po kterém magistrála vede. „V tuto chvíli je podstatný cíl, a to, aby vznikly povrchové vazby. Než se dojde k tomu projektu, je třeba to sladit s projektem humanizace magistrály,“ řekla architektka Pavla Melková z IPR. Přechody řidičům problémy nezpůsobí, úsek bude fungovat stejně jako na Vinohradech.
Podle koncepce, kterou IPR vytvořil a podíleli se na něm svými podněty i místní obyvatelé, by v ulici mělo přibýt 410 stromů, 23 přechodů a tři nové zastávky. Například stromy jsou rozmístěny nesystematicky a jsou pouze v některých částech – přibudou tak například v části nad Nuselskou radnicí. „Je tu rovněž zbytečné množství sloupů na chodnících – jeden nese trolej, druhý lampu… Vše bude nově na jednom sloupu, je jich tu zbytečně mnoho,“ řekl Jakub Hendrych, architekt z IPR.
Změnou projde rovněž velká křižovatka Táborské s ulicemi Petra Rezka a Na Květnici. „Je to jedna z nejhorších křižovatek na Praze 4,“ řekl Štěpánek. Jedním z problémů například je, že do světelné křižovatky ústí jedna z ulic, kde semafor není. Složitý je rovněž systém přechodů pro chodce.
Změnami projde vedení tramvajové linky u pankrácké vozovny. Tramvaje by nově jezdily před budovou soudu do Táborské a nemusely by objíždět několik bloků ulicemi Soudní a Na Veselí. Přibude zastávka v ulici Na Pankráci naproti budově bývalého Centrotexu. „Nyní tu jsou zastávky tramvají a autobusů rozmístěny beze smyslu a daleko od sebe,“ popsal Štěpánek. Změněna bude i zastávka u radnice, vznikne tu ostrůvek.
Oprava by měla být zahájena v letech 2018 a 2019. V první fázi bude opravena samotná Táborská, v druhé pak prostor u metra Pražského povstání, kde vznikne nová zastávka. Překonání magistrály je až poslední fází.
Čtěte také: Poslanci budou smutní, přijdou o parkoviště na Malostranském náměstí
Parkovací zóny v Praze od dubna přibudou. A zdraží