Nahota bez příkras. Reklama neprošla, prý je pornografická
Příliš provokativní kampaň
Reklamní kampaň kosmetické společnosti Lush, která vyrábí svoji kosmetiku ručně a netestuje ji na zvířatech, musela v Austrálii a na Novém Zélandu stáhnout svoji reklamní kampaň, protože byla „pohoršující“ a „ze své podstaty pornografická“. Byly na ní totiž vyfocené nahé zaměstnankyně společnosti, bez jakýchkoli úprav či retuší.
Anglická kosmetická značka Lush si zakládá na tom, že většina jejích výrobků se prodává „nahá“, tedy že výrobky většinou nejsou prodávány v plastových obalech. Ve stejném duchu je také její reklamní kampaň, která má jako ústřední motiv nahé ženy. Na té nejvíce pohoršující jsou zezadu vyfoceny čtyři ženy, jak se dotýkají jedna druhé.
„Lush’s latest „Go Naked“ campaign has caused many to rally to the company’s side“ Love this, love @lushcosmetics http://t.co/1TuzNHNlbq
— Antonica Jones (@AntonicaJones)
11. Říjen 2015
Fotografie navíc neprošla žádnou úpravou a ženy na ní nejsou retušované, proto mohou všichni vidět jejich „nedokonalosti“, jako je například celulitida či nadváha. Smyslem reklamy bylo totiž předvést ženu v přirozené podobě.
„Fotka je zcela nedotčená, protože máme pocit, že bychom se neměli stydět za svoje těla v jejich přirozeném stavu a že každý z nás je krásný ve své rozmanitosti,“ komentovala reklamní kampaň společnost Lush.
Lush Go Naked Campaign – http://t.co/GArvKd7RyK pic.twitter.com/imeeunbE2n
— ViralMediaLife.com (@viralmedialife)
9. Říjen 2015
Přestože reklama nebyla podle společnosti navržena se záměrem dráždit, ale naopak s respektem k „úžasným lidským bytostem“ na snímku, fotografie byla Úřadem pro reklamní standardy (ASB) označena jako porušení společenských a rodičovských měřítek.
Některé totiž prý pohoršila a jiní ji dokonce označovali za pornografickou. Lidé si podle serveru Cosmetics Business stěžovali i na to, že reklama je umístěna v obchodních centrech, kam rodiče běžně berou své děti.
Společnost Lush nicméně odmítá od své kampaně Go Naked, v rámci níž fotografie vznikla, ustoupit. Zákazníci podle společnosti označili kampaň za „inspirativní“ a zpětná vazba byla pozitivní.
S pozitivními ohlasy se také setkala jedna z „modelek“, zaměstnankyně společnosti Courtney Freyová. „Absolutně nejlepší reakce byla od starší ženy, která se se reklamě nejdříve chichotala a pak mě plácla po zadku a řekla mi, že jsem ‚odvedla zatraceně dobrou práci‘,“ uvedla Freyová pro britský server Buzz Feed.