Místo ňader reklama na větší penis. Sexistické prasátečko otáčí stereotypy

Sex a reklama

Místo ňader reklama na větší penis. Sexistické prasátečko otáčí stereotypyNOVÉ 5
Domov
Echo24
Sdílet:

Nahé mužské zadnice místo původních ženských. Nebo muž radující se z větší okurky místo ženy šťastné z větších jablek. Letošní ročník anticeny Sexistické prasátečko bojuje proti sexistickým stereotypům v některých reklamních prezentacích otáčením vybraných reklam použitím opačného pohlaví. Na těch původních jsou nejčastěji zobrazovány ženy a v upravených montážích se tak ve stejných pozicích objevují muži.

Brněnská organizace Nesehnutí zveřejnila sérii fotografií, na kterých dává do kontrastu vybrané sexistické reklamy a montáže, na kterých si ženy a muži vyměnili role. Již osmý ročník anticeny Sexistické prasátečko tak naráží na to, že ve stereotypních a často sexuálně vyzývavých pozicích v kritizovaných reklamách jsou nejčastěji právě ženy.

„Chtěli jsme ukázat nejčastější typy sexistického zobrazování. Za letitou historii soutěže stále znovu vídáme ženy zobrazované jako objekty, zdůrazňování ideálu krásy i reklamy estetizující násilí,“ popisuje Kristýna Pešáková z Nesehnutí. „Rádi bychom upozornili, že některá zobrazení žen jsou častá, ale muži se do podobných poloh dostávají jen málokdy.“

Vytvořením protireklam se pořadatelé anticeny nesnažili naznačit, že by se podobné zacházení v reklamách mělo více týkat i mužů, ale spíše poukázat na takové zobrazování žen. Nejedná se pak podle Nesehnutí pouze o sexuálně vyzývavé pozice, ale obecně o stereotypy, jako je neustálé používání žen jako symbolu výhradně pečující pouze o domácnost a děti. A provinilci se objevují i v řadách škol nebo politických stran.

„Politické strany a vysoké školy přitom nespadají pod zákon o regulaci reklamy. Pokud tedy zobrazují něco neetického, společnost se tomu nemůže nijak bránit,“ vysvětluje Petra Havlíková z organizace Nesehnutí pořádající Sexistické prasátečko. „Na druhé straně jsou na ně kladeny vysoké nároky – o tom svědčí i to, že se pravidelně umisťují v Sexistickém prasátečku vysoko. V roce 2014 vyhrála reklama ČSSD a v minulém roce se na druhém místě objevil Vlk z VUT.“

Čtěte také: Sexistické prasátečko vyhrála fotka genitálií na pisoárech

Anticenu získal i lékař Hnízdil. Místo diagnóz prý chrlí lidová moudra

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články