3 Dopravní situace v Praze

Nezaparkujete. Praha plánuje místa pro Středočechy i delší metro

NOVÉ

Témata: ,

Praha usilovně hledá lokality pro vybudování nových záchytných parkovišť typu P+R (park + ride). Vytipovaných jich má šest desítek, přičemž jedna z variant kvůli tomu počítá s prodloužením metra linky B do stanice Depo Zličín. Nedostatek P+R parkovišť se projevuje postupným zaváděním parkovacích zón v Praze. Především Středočeši, kteří denně dojíždí do metropole za prací, mají problém najít parkovací místa. Proto se ve věci angažuje i hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO). Ta si ostatně záchytná parkoviště stanovila jako jedno z hlavních témat své volební kampaně.

„Ve spolupráci s příslušnými organizacemi a městskými částmi jsme vytipovali celkem 62 lokalit, kde by P+R mohla vzniknout,“ uvedl pro Echo24 Petr Dolínek (ČSSD), náměstek primátorky hl. m. Prahy a radní pro dopravu. Dodal, že v únoru bude otevřeno parkoviště v Tobrucké ulici na Praze 6 a další budou následovat. „Největší z nich s kapacitou až tisíc aut by mělo být na Dlouhé míli. Vše samozřejmě závisí na vypořádání majetkoprávních záležitostí a dalších okolnostech,“ řekl Dolínek.

Náměstek primátorky Adriany Krnáčové (ANO) také potvrdil, že se uvažuje o prodloužení metra linky B do stanice Depo Zličín. „Tento záměr je zatím zpracováván v ideové rovině. Vychází ze situace, kdy je Řevnická ulice, která vede v okolí současné stanice metra a autobusového terminálu, stále více přetížená dopravními prostředky, které zahlcují okolní křižovatky,“ uvedl Dolínek s tím, že některé dálkové autobusy i auta by mohla navázat na metro ještě před Řevnickou ulicí.

Na kolik by výstavba nové stanice Depo Zličín Prahu přišla, Dolínek nechce spekulovat. Výhodou ale podle něj je, že tunely a koleje směrem k potenciální nové stanici vedle budovy depa už vedou. „Výše investice významně ovlivní spíše velikost toho návazného parkoviště,“ dodal.

To, aby se rozšířilo záchytné parkoviště na Zličíně, které nestačí poptávce, vítá i středočeská hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO). „Rozšíření provozu metra je velmi nákladná záležitost. Na druhou stranu rozšíření kapacity stávajícího parkoviště P+R a s tím spojené předělání autobusového nádraží by bylo pravděpodobně více náročné na investiční prostředky, protože by se musela vybudovat vícepodlažní budova,“ uvedla pro Echo24.

Vytipované lokality pro nová P+R parkoviště:

Praha 4 – Braník (30 – 60 míst); Nádraží Krč (300 míst); Nové Dvory (150 míst)
Praha 5 – Barrandov (nárůst na 250 míst); Krematorium Motol (100 míst); Homolka (neupřesněno), Dobříšská ulice (500 míst)
Praha 6 – Dlouhá Míle (1 000 míst); Nádraží Ruzyně (2 parkoviště, celkem 350 míst); Podbaba (4 parkoviště, každé o 60 – 150 místech); Tobrucká (150 míst); Veleslavín (100 míst); Vypich (100 míst)
Praha 7 – Holešovice jih (neupřesněno); Jankovcova (76 míst)
Praha 10 – Depo Hostivař (až 100 míst); Skalka (rozšíření kapacity); Zahradní Město (neupřesněno)
Praha 11 – Opatov (1 000 míst); Roztyly (neupřesněno)
Praha 12 – Nádraží Modřany (30 – 60 míst)
Praha 13 – Nové Butovice (neupřesněno); Stodůlky (až 600 míst)
Praha 14 – Rajská zahrada (neupřesněno); Černý Most (880 míst)
Praha 15 – Horní Měcholupy východ (30 míst); Hostivař sever (150 míst)
Praha 16 – Lipence (až 60 míst); Radotín (nárůst na 100 míst); Velká Chuchle (až 60 míst); Zbraslav (2 parkoviště, celkem 60 míst)
Praha 17 – Nádraží Zličín (60 míst)
Praha 18 – Letňany (rozšíření kapacity stávajícího parkoviště) Letňany – Beladova (neupřesněno)
Praha 19 – Satalice (až 40 míst)
Praha 20 – Horní Počernice (až 100 míst)
Praha 21 – Běchovice (300 míst)
Uhříněves – (více než 200 míst)
Běchovice – (nárůst na 300 míst)
Čakovice – (47 míst)
Libuš – Depo Písnice (800 míst); Písnice (400 míst)
Řeporyje – nádraží (30 míst)
Slivenec – (105 míst)
Suchdol – (170 míst)
Štěrboholy – Průmyslová (60 míst)
Troja – (500 míst)
Zličín – Ringhofferova (500 míst); Řevnická (720 míst)

Na vytipování záchytných parkovišť nedaleko Prahy proto pracuje také Odbor dopravy Krajského úřadu Středočeského kraje. Jedná o tom s obcemi, které by samy měly zájem o vybudování těchto parkovišť. „Podmínkou je, aby parkoviště byla zřízena s možností přestupu na kapacitní kolejovou dopravu nebo u významných dopravních uzlů autobusové dopravy,“ řekla Pokorná Jermanová.

Pokorná Jermanová se v dopravní situaci ve Středočeském kraji a parkovacích zónách v Praze angažuje. Už před podzimními krajskými volbami říkala, že pokud se stane hejtmankou, hned kvůli tomu vyřídí dva telefonáty. „První panu ministru Ťokovi, druhý pražské primátorce Krnáčové. Oba by se týkaly dopravy a dopravní obslužnosti Středočeského kraje. Mohu prozradit, že zmíněné strany jsou na tato jednání připraveny,“ uvedla v listopadu pro server Echo24.cz.

Dva měsíce po uvedení do funkce to však nevypadá, že by Jermanová Pokorná dosáhla v této věci přílišného pokroku. Její kancelář pouze na dotaz deníku Echo24 uvedla, že je schůzka hejtmanky s ministrem dopravy Danem Ťokem (ANO) naplánovaná na 2. února 2017.

Čtěte také:

Jermanová se stala hejtmankou. Chce hned řešit modré zóny

Ze sněmovny na kraj a za rok zase zpátky. Jermanová v koloběhu


Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.