Google vystřídal Apple v čele žebříčku nejhodnotnějších značek

TOP 10 světových firem

Google vystřídal Apple v čele žebříčku nejhodnotnějších značek 1
Svět
Sdílet:

Po tříletém kralování společnosti Apple se na první místo nejhodnotnějších značek světa vrátil Google. V tradičním žebříčku Top 100 BrandZ jsou na prvních čtyřech pozicích technologické firmy.

První Google s hodnotou 159 miliard dolarů, druhý Apple se 148 miliardami, třetí IBM se 108 miliardami. Největšímu světovému internetovému vyhledávači pomohlo ke zlaté medaili posílení své hodnoty o 40 procent, naopak výrobce počítačové techniky a mobilních telefonů ztratil 20 procent.

Pokles hodnoty značky Apple v žebříčku Top 100 BrandZ souvisí s oslabením akcií, nejasné budoucnosti společnosti po smrti zakladatele Steva Jobse a nedostatkem průlomových produktů, které americkou značku odlišovaly od jiných firem.

Google byl jedničkou mezi nejhodnotnějšími značkami světa v letech 2007 až 2010, poté tři roky vládl právě Apple.

Přetahovaná nejspíš bude pokračovat i v následujících letech. Od roku 2006 přitom Apple zvýšil hodnotu své značky o 826 procent, Google o 324 procent.

Z českého pohledu je zajímavá desátá pozice společnosti Amazon, která plánuje ve středočeské Dobrovízi (a možná i v Brně) postavit obří distribuční centrum.

Z českých značek se v žebříčku Top 100 BrandZ neobjevila ani jedna. Poprvé se do první stovky proboval Twitter, LindedIn a PayPal.

Polepšil si Microsoft, který posílil o bezmála 30 procent na hodnotu 90 miliard dolarů a posunul se o tři místa vzhůru na čtvrtou pozici.

Top 10 s aktuální hodnotou v dolarech:

  1. Google: 159 miliard
  2. Apple: 148 miliard
  3. IBM: 109 miliard
  4. Microsoft: 90 miliard
  5. Mc Donald's: 86 miliard
  6. Coca Cola: 81 miliard
  7. Visa: 79 miliard
  8. at&t: 78 miliard
  9. Marlboro: 67 miliard
  10. Amazon: 64 miliard
Sdílet:

Hlavní zprávy