Dopravci jako rukojmí? Do Prahy nebudou moci vjíždět kamiony

nesmí na městský okruh

Dopravci jako rukojmí? Do Prahy nebudou moci vjíždět kamionyNOVÉ 1
Domov
Echo24
Sdílet:

Radní Prahy schválili zákaz vjezdu kamionů do metropole. Omezení se bude týkat aut delších 12 metrů, které nebudou moct vjíždět do pražských ulic uvnitř silničního okruhu. Kamiony chce Praha z centra vykázat v reakci na vyřazení dostavby Pražského okruhu v úseku mezi dálnicí D1 a Běchovicemi ze seznamu projektů, které mají získat ve zrychleném řízení stanovisko EIA, tedy posouzení vlivu staveb na životní prostředí. Proti uzavření okruhu se staví přilehlé obce i dopravci.

Radní Prahy stanovili zákaz pro kamiony podle jejich délky, nikoli podle hmotnosti, jak je to obvyklé, a to proto, že při výstavbě domů firmy používají mixy s betonem. „Ty jsou kratší než 12 metrů, ale jsou těžší než 12 tun, takový zásah do fungování města udělat nemůžeme,“ vysvětlil pro Českou televizi náměstek primátorky pro dopravu a evropské fondy Petr Dolínek (ČSSD).

Dopravci: Radnice si nás bere jako rukojmí

Magistrát nyní připravuje konkrétní seznam ulic, kam by kamiony nesměly. Jednou z nich by měla být i Jižní spojka, po které denně projede 25 tisíc aut. Petr Dolínek pro ČT dodal, že Praha chce s obcemi jednat a ladit podmínky v srpnu nebo v září. Samotný zákaz by pak mohl začít platit od začátku roku 2017.

Proti zákazu se postavili kromě ministerstva dopravy i dopravci. Ti nařkli radnici z toho, že si je bere jako rukojmí. Se zákazem nesouhlasí ani přilehlé obce. Ty se bojí, že to bude vést k většímu zatížení jejich komunikací. Podle opoziční TOP 09 zákaz nic neřeší, z 80 procent kopíruje stávající stav.

Ministerstvo dopravy se vyjádřilo mírněji. „Omezení tranzitu pro vybraná nákladní vozidla je v kompetenci hlavního města a my v tomto případě snaze vedení Prahy rozumíme a souhlasíme, že kamiony do metropole nepatří,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Úřad podle něj bude při dalších jednání s magistrátem prosazovat, aby zákaz neplatil například na části městského okruhu mezi Spořilovem a Běchovicemi. Vykázání kamionů z této komunikace by podle něj způsobilo vážné dopravní komplikace.

Pražský okruh má mít 83 kilometrů

Praha tím reaguje na vyřazení části okruhu číslo 511 ze seznamu 11 prioritních staveb, jež by měly získat posouzení EIA ve zrychleném řízení – nově by stačilo rozhodnutí vlády a ministerstva životního prostředí. Podle ministra životního prostředí Richarda Brabce (ANO) stavba ještě nemá územní rozhodnutí a její schvalování bude ještě složité, očekává se vstup různých spolků do projednávání. Proto má být stavba vyřazena, což by mohlo stavbu odložit o další čtyři roky.

„Na základě konzultace s premiérem Bohuslavem Sobotkou odejde tento týden dopis ministru Ťokovi, ve kterém ho Praha i Středočeský kraj společně vyzývají k co nejrychlejšímu zadání nového posouzení vlivu na životní prostředí (EIA) i k zachování stávající trasy a vyloučení všech variantních řešení,“ řekl v reakci na rozhodnutí pražské rady středočeský hejtman Miloš Petera (ČSSD).

Podle předsedy zastupitelského klubu opoziční TOP 09 Václava Novotného je chystaný zákaz jen bezobsažným krokem. „Kamiony dál budou jezdit po Jižní spojce, Průmyslové nebo kolem Spořilova. Nebudou sjíždět do okolních ulic, což už většinou nedělají kvůli jiným zákazům,“ řekl novinářům Novotný. Podle něj zákaz asi z 80 procent kopíruje stávající stav.

Pražský okruh má mít po dokončení délku 83 kilometrů. V současné době je hotovo 41,3 kilometru. Úsek 511 měří 12,5 kilometru. Nyní je hotov třeba úsek od D1 k D5 a několik kilometrů na východě u Černého Mostu.

Čtěte také: Krnáčová riskuje žaloby: zakázat segwaye plánuje už na srpen

ODS navrhla zakázat vzájemné předjíždění kamionů

Zákaz vjezdu vozítek segway v Praze bude přísnější

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články