Jude Law jako hvězda divadla v adaptaci Viscontiho dramatu

Jude Law jako hvězda divadla v adaptaci Viscontiho dramatu 3
Panorama
Echo24
Sdílet:

Filmová hvězda Jude Law nezapomíná na své divadelní začátky. Herec dvakrát nominovaný na Oscara se pravidelně vrací na jeviště a tentokrát ho přitom mohou fanoušci vidět i v kinech. Ve čtvrtek 11. května cyklus NT Live opět zavítá do londýnského divadla Barbican, odkud už vysílal populárního Hamleta s Benedictem Cumberbatchem. Čeká nás světová novinka, vášnivá krimi romance Posedlost, kterou geniální režisér Ivo van Hove zadaptoval ze slavného filmu Luchina Viscontiho. Přímý přenos divadelní hry se bude živě vysílat 11. května v pražském kině Aero, Brněnské Scale a v kině Lanškroun.

Jude Law, který nedávno sklízel ovace za svůj výkon v seriálu Paola Sorrentina Mladý papež, se po čtyřech letech od role Shakespearova krále Jindřicha V. vrátil na jeviště. Svůj talent a charisma propůjčil režisérovi, s nímž nyní touží pracovat většina herců, včetně velkých hvězd jako Cate Blanchett a Marka Stronga.

Belgičan Ivo van Hove není neznámý ani pravidelným divákům cyklu NT Live, který na kamery zachytil jeho mistrovský kus Pohled z mostu. Spalující emoce uprostřed strohé jevištní scény, intenzivní herecké výkony a nový pohled na klasiku můžeme čekat i od jeho novinky Posedlost, již připravil speciálně pro londýnské divadlo Barbican.

Právě v něm letos hostuje jeho proslulá a ceněná avantgardní společnost Toneelgroep Amsterdam, kterou van Hove proměnil v jednu z ikon nizozemské kultury. Tři z jejích herců se v Posedlosti potkali se třemi herci z Anglie. Jude Law okouzluje jako tulák Gino, jenž se osudově zamiluje do nešťastně vdané manželky majitele restaurace. „Je to brutální analýza vášnivé lásky. Vypráví o prapůvodních touhách. O něčem, co se dělo přes tisíci lety, před padesáti lety, co se děje teď. Skoro jako by se ten text stal dávným tajemstvím – a tak jsem ho chtěl taky režírovat,“ uvedl van Hove v rozhovoru pro deník Financial Times.

Van Hove ve své novince vyšel nikoliv ze známého románu Jamese M. Caina Pošťák vždycky zvoní dvakrát, ale z jeho druhé filmové adaptace z roku 1943 Posedlost. Tento debut slavného režiséra Luchina Viscontiho přenesl americký příběh do fašistické válečné Itálie a poprvé předvedl jeden z nejvlivnějších filmových stylů, neorealismus. „V naší inscenaci jsme nechali jen základy, protože si myslím, že celá tato produkce by měla být velmi elementární. V divadle nemůžete okopírovat film. Realismus na jevišti vypadá vždycky trochu falešně, proto vždy musíte hledat divadelní řešení, ne realistická,“ popsal van Hove svůj inscenační klíč k převodu Viscontiho scénáře.

Představení opatřené českými i anglickými titulky, jehož přímý přenos začíná 11. 5. po 19.45, se hraje 110 minut bez přestávky a je vhodné pro diváky nad patnáct let.

Program dalších divadelních představení promítaných na plátnech českých kin je k nalezení na stránkách Aerofilms ZDE.

Čtěte také: Britské Národní divadlo pobaví Večerem tříkrálovým i české diváky

Vražedný svůdník Mackie Messer předvede cynický kabaret na plátnech kin

Sdílet:

Hlavní zprávy

We´re all living in Amerika

KOMENTÁŘ

Žijeme už jako v Americe. Ne tím, že u nás s jen malým časovým zpožděním mohou vyjít knihy autorů, jako je Abigail Shrierová. Ale tím, že i u nás mohou takzvaně ...

00:08
×

Podobné články