Schůzek bylo mnoho, omlouvá Hollan naježděných 80 000 km
Hollanovy kilometry
Náměstek brněnského primátora pro dopravu Matěj Hollan nesouhlasí s tvrzením, že by svým služebním autem najezdil více, než by bylo potřeba. Brání se knihou jízd a množstvím schůzek, které on i další kolegové z magistrátu Brna museli absolvovat. Do Prahy na různá jednání jezdí i několikrát týdně a s autem cestovali i po koncertních sálech kvůli připravované soutěži. Dle Hollana by problém s najetými kilometry, kterých za rok a půl jeho služební vůz zvládl bezmála 80 tisíc, částečně vyřešila vysokorychlostní železnice mezi Prahou a Brnem.
Brněnský náměstek primátora pro oblast sociálně-kulturní a dopravu Matěj Hollan čelí kritice ze strany spolku Brno autem, které ho viní z toho, že pije vodu a káže víno. Spolu s náměstkem za zelené Martinem Anderem ho obvinili, že svůj služební vůz využívá o moc více, než by bylo třeba. Matěj Hollan s nařčením nesouhlasí a s předloženou knihou jízd vysvětluje, že se náklady na dopravu snaží šetřit co nejvíce.
„Autem jsme najezdili opravdu hodně schůzek, jezdili jsme po koncertních sálech, kvůli projektu sálu v Brně, často jsme jezdili na zahraniční služební cesty, kdy jsme v těchto případech jezdili v jednom autě s více kolegy,“ řekl v rozhovoru pro ECHO24.cz Hollan.
Hollan Kniha Jízd Zahr 2015 by Anonymous 8HQX2jw on Scribd
Podle ukázky z knihy jízd lze vyčíst, že na rok 2015 připadá z 58 tisíc kilometrů více než 17 a půl tisíc na právě zahraniční cesty. Výpravy brněnského magistrátu nejčastěji vedly na jednání do Rakouska, Německa a Polska do měst Vídeň, Lipsko nebo Katovic. Za první půlku letošního roku pak na služební cesty připadá 1500 km.
„Co se týče cest Praha-Brno, jednání o zákonech nebo například strategických plánech sociálního začleňování vyžadují množství osobních schůzek. Do Prahy jsme tak jezdili i dvakrát týdně. Není pak stále zvykem dělat videokonference, jednotlivci ani instituce na to nejsou připraveni, a tak musíme na schůzky jezdit osobně,“ pokračoval ve vysvětlování vysokých čísel na služebním tachometru Matěj Hollan.
Znovu pak náměstek pro dopravu a kulturu zopakoval, že autem se šoférem nejezdil zvlášť na delší cesty sám. „Navíc, když to srovnám s předchozí prací v osobním sektoru, do Prahy jsem se najezdil stejně. Jiná by situace byla, pokud bych byl z Pardubic nebo třeba z Ostravy, kdy se v obou případech vyplatí zvolit cestu vlakem,“ uvedl Hollan s tím, že právě železniční doprava mezi dvěma největšími městy u nás by se měla zásadně zlepšit.
Hollan Kniha Jízd Zahr 2016 (1) by Anonymous 8HQX2jw on Scribd
„Současný stav opravdu nedostačuje a kvůli časové nevýhodnosti jsme i pro cesty do Prahy často nuceni jezdit autem. Do budoucna by to vyřešily rychlejší vlaky, které by tuto vzdálenost byly schopné překonat za hodinu,“ navrhuje jedno z diskutovaných řešení Hollan. „Debatu o vysokorychlostní železnici chci proto zvednout na politické úrovni, aby se o ní začalo více mluvit. Může se to zdát jako brněnské téma, ale takto páteřní spoj je důležitý pro celou republiku. Do debaty chci kromě Správy železniční dopravní cesty nebo hospodářské komory, které již o návrzích mluví, zapojit i akademickou obec, aby vznikla cílená spolupráce geografů, ekonomů, dopraváků, aby bylo jasné, jaké jsou potřebné legislativní a další změny.“