Šéf Burrito Loco: Za Prahou máme pole plná koriandru
MEXICKÁ KUCHYNĚ V ČESKU
Nejsme fastfood, ten rozdíl je markantní, říká hned na úvod rozhovoru pro Roklen24 šéf sítě s mexickou kuchyní Burrito Loco, která se zabydluje na českém trhu. Ve svém životním stylu i jídle lidé v Česku podle Pavla Matouška za poslední dva až tři roky procházejí velkými změnami. Mají zájem o kvalitní jídlo, hledají alternativy, je čím dál více vegetariánů, veganů, celiaků, makrobiotiků. Zájem Pavel Matoušek dokládá růstem podílu českých zákazníků o polovinu a poboček každoročně o čtvrtinu. Jak vznikl nápad založit Burrito Loco a kam chce firma expandovat dál?
Vymezujete se proti srovnávání s klasickými fastfoody. Co tedy Burrito Loco, kam si zajdu z ulice na rychlé jídlo, je?
Jsme fast casual. To je něco mezi fastfoodem a casual dining nebo fine dining. Jde hlavně o vyšší kvalitu jídla při trochu vyšší ceně jídla. To jsou dva hlavní poznávací charaktery. Pak je náš koncept unikátní v tom, že u nás si člověk může jídlo poskládat tak, jak chce, říká se tomu „build your own“. Koncept funguje perfektně, protože si na své přijdou všichni. Pobočky máme otevřené 24 hodin, 7 dní v týdnu, chceme být co nejblíže lidem v ulicích, neschováváme se do podchodů, nejsme ve velkých obchodních centrech. Pronikání do ulic je první fáze.
Co budou tedy ty další? Teď máte v Praze šest poboček.
Momentálně připravujeme další tři, do konce roku 2016 bychom rádi otevřeli devátou pobočku.
Jak se jim daří, v číslech?
Narůst je meziročně 25 procent. V roce 2016 očekáváme dynamiku růstu ještě vyšší.
Videorozhovor s šéfem Burrito Loco Pavlem Matouškem sledujte na Roklen24.cz.
Vraťme se k tomu, že nejste fastfood. Říkáte, že cílíte na aktivní lidi, kteří se zajímají o to, co jedí. Kdo si k vám nachází cestu?
Lidé v Česku objevují nové styly jídla, i mexickou kuchyni. A je to vidět na podílu českých zákazníků u nás. Začínali jsme se zhruba 40 procenty, teď podíl překročil 60 procent.
Máte zatím méně známou značku, vyšší ceny jídla. Čím jdete proti konkurenci?
Myslím si, že zákazník ocení, že pokrmy připravujeme z čerstvých surovin. Snažíme se jídlo připravit na pobočce. Nedovážíme nic mraženého. Vyrábíme z nejlepších surovin. Proto máme za Prahou velká pole s koriandrem, proto vyrábíme guacamole z čerstvých avokád. Ve fastfoodech nebo jiných konceptech raději koupí mražená. Ten rozdíl je ale markantní. K nám člověk přijde jednou a okamžitě pochopí, že sice je to rychlé občerstvení, ale na úplně jiné úrovni.
Jak vznikl nápad takový koncept založit? Jak vypadaly vaše začátky?
Vnímám to jako ideální konstelaci našeho managementu, partnerů, majitelů. Skvělou kombinaci českého a amerického managementu. Já si myslím, že to hodně pomáhá. Američané mají vynikající nápady. Mají spontánní reakce, které český management uhlazuje a usměrňuje. Dochází k dobrým myšlenkovým pochodům, vždy vymyslíme něco dobrého, nekopeme sami za sebe, hrajeme týmově. To pomáhá růstu. Příklad, jak proměnit internetovou kavárnu: jeden vymyslí rychlé občerstvení do ulice, další mexické jídlo, třetí burrito. Takhle vzniklo Burrito Loco. A takto pracujeme neustále.
A takto chcete i expandovat? Co nějací partneři pro další rozvoj?
Máme velké množství partnerů, dlouhá léta spolupracujme s rozvozovými portály. Naši majitelé jsou Američané se spoustou kontaktů. Je tu řada startupů, marketingových agentur, a zajímavých lidí, kteří žijí v této subkultuře, i cizinců. V tomto máme určitě výhodu.
Pavel Matoušek je spoluzakladatelem a ředitelem (CEO) sítě mexických restaurací Burrito Loco. Je Managing Directorem společnosti Europe Bagels, pod kterou spadají Burrito Loco, Bohemia Bagel nebo restaurace Agave Restaurant.