Zúžená magistrála, nejezdící tramvaje, voda v metru. Rekonstrukce Václaváku ztěžuje dopravu

DOPRAVA V PRAZE

Zúžená magistrála, nejezdící tramvaje, voda v metru. Rekonstrukce Václaváku ztěžuje dopravu
Vizualizace tramvajové trati na Václavském náměstí Foto: Jakub Cigler Architekti
1
Domov
Sdílet:

Rekonstrukci Václavského náměstí a s tím spojené obnovení tramvajové trati přes náměstí pociťují Pražané v těchto dnech výrazněji než dřív. Stále trvá přerušení tramvají mezi Vodičkovou a Jindřiškou ulicí, magistrála před Národním muzeum je zúžena o dva jízdní pruhy a do vestibulu metra navíc začala prosakovat voda. Celá rekonstrukce, která začala na konci června, má trvat tři roky.

Rekonstrukce horní části Václavského náměstí spojená s budováním tramvajové trati od Národního muzea začala letos v červnu. Kromě výstavby tramvajové trati, která propojí koleje ve Vinohradské s těmi ve Vodičkově a Jindřišské ulici, má být součástí rekonstrukce i revitalizace horní části náměstí podle vítězného návrhu studia Jakub Cigler Architekti, rekonstrukce stropní desky nad vestibulem stanic metra Muzeum a výstavba retenční nádrže na dešťovou vodu k zalévání stromů a úpravy na povrchu. Práce potrvají tři roky a vyjdou podle výsledku tendru na 1,24 miliardy korun bez DPH.

V první etapě od 29. června do 30. září 2024 má být obousměrně přerušen provoz tramvají mezi Vodičkovou a Jindřišskou ulicí. Do toho řidiči kvůli rekonstrukci zažívají výrazné dopravní omezení na Severojižní magistrále, konkrétně na konci Wilsonovy ulice před Národním muzeem. Původně došlo k zúžení o jeden jízdní pruh, nyní je silnice před Národním muzeem stažena o dva jízdní pruhy.

Fungování metra se rekonstrukce nijak dotknout nemá, aktuálně ale začala do vestibulu stanice metra Muzeum prosakovat voda. Podle vedoucího tiskového oddělení pražského dopravního podniku (DPP) Daniela Šabíka jde o očekávané průsaky způsobené rekonstrukcí stropní desky stanice, z níž dělníci kvůli pracím odstraňují hydroizolaci. Prosakování vody se podle něj dá očekávat po celou dobu prací.

I když aktuálně je sucho, voda se drží v dutinách od posledních dešťů. „Rozšířili jsme zábor tak, aby byl v maximální míře pod tím, kde zhotovitel pracuje a kde jsou odkryté hydroizolační vrstvy,“ uvedl Šabík. I tak se podle něj voda může dostat i mimo ohrazenou plochu. „Jde o daň za to, že stanice je i v době prací funkční. Chtěli jsme to udělat tak, aby probíhaly práce s lokálním záborem a v maximální míře byl zachován provoz stanice,“ řekl.

Tramvaje v horní části náměstí jezdily do roku 1980, o jejich návratu rozhodlo minulé vedení města. Oproti původnímu stavu budou podle dřívějších informací po stranách náměstí a uprostřed bude promenáda. Město také na náměstí počítá s utlumením provozu aut, která pojedou částečně po tramvajových kolejích.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články