Ideální převozník nákladu, to je Toyota ProAce

AUTO

Ideální převozník nákladu, to je Toyota ProAce
Vyzkoušeli jsme pracovní verzi Toyoty ProAce s naftovým motorem. Foto: Toyota
10
Auto
Sdílet:

Kompaktní dodávka je ideální způsob, jak v husté městské zástavbě převážet věci a zachovat si slušnou obratnost a přehled. Je příjemné, když se kromě užitných vlastností řídí jako osobní automobil. Vyzkoušeli jsme pracovní verzi Toyoty ProAce s naftovým motorem.

Toyota ProAce pro evropský trh se vyrábí společně s dalšími sourozenci ve francouzské továrně Sevel Nord. Této kategorii se říká minivany nebo případně MPV (osobní verze). Ve třetí generaci je na téže platformě (rozdíly jsou v detailech karoserie, znacích na kapotě, výbavách atd.) jako Citroën Jumpy/Dispatch, Fiat Scudo, Peugeot Expert, Opel/Vauxhall Vivaro a Toyota ProAce, a to včetně zmíněných osobních verzí. A také valníčků, kempinkových vozidel a mnoha dalších verzí – platforma je využita naplno.

My se ale zaměříme primárně na dodávku – tedy užitnou verzi vozidla s kabinou pouze vpředu, která pojme tři pasažéry a zbytek karoserie je prakticky plechový box pro náklad. Výhodou je v prvé řadě možnost volby dvou délek karoserie (tradičně L1 a L2) s tím, že se dají různě konfigurovat zadní a boční dveře a k dispozici jsou nekonečné možnosti uspořádání zavazadlového prostoru. Nákladový prostor? Od 5,3 m3 do 6,1 m3. Co si pod tím představit? Délka ložné plochy u testované verze L2 přesahuje dva metry a dno je navíc pokryto praktickým pevným podkladem z překližky (není na fotografiích) s mnoha úchyty pro upevnění nákladu. Zbytek karoserie kolem je plech.

U dodávky je podstatných několik věcí – kromě prostoru jde o pohodlnou manipulaci s dveřmi. Třetí generace to má vyřešené – boční „šoupací“ dveře se ovládají velmi snadno a krásně zapadají do pantů. To samé platí o zadních dvoukřídlých dveřích otvíraných do boků. Interiér je dost moderní, vysoký posed přináší příjemný přehled, ovládací prvky jsou po ruce, nechybějí dva držáky na nápoje a hlukové kapsy ve dveřích. Malý displej nabízí i dostatečnou navigaci. Ve výbavě rozhodně zvolte couvací kameru, má sice mizernou grafiku, ale ve spojení s předními senzory lze s dodávkou o délce 5,3 metru pohodlně a přesně zaparkovat. Co se týče zbytku – nechybí poněkud starobylá, ale funkční navigace, možnost připojení telefonu, v rámci možností slušné audio a další komfortní prvky. Celkově spokojenost.

Co se týče pohonu, kromě elektrické verze jsou k dispozici dva vznětové motory. Základem je čtyřválec 1.5 D-4D s výkonem 120 k, spojený s manuální převodovkou (verze zatížení Standard, max. jedna tuna). Pak už je zde čtyřválec 2.0 D-4D s výkonem 140 k (manuální „šestikvalt“) nebo 180 k, který je nabízen výhradně s osmistupňovým automatem. To už se bavíme o zatížení Extra, tedy 1000–1200 kg. Motor má příjemný projev i dynamiku – na stovku při hmotnosti kolem 1,7 tuny zrychlí za 8,5 s, to je velmi dobrá hodnota. I při využití ohromného prostoru dosahuje spotřeba pouze kolem 7 l na 100 km, a to víceméně bez ohledu na využívání potenciálu. ProAce má standardně 16palcová ocelová kola, ale ani 17palcová vrcholné verze neznamenala žádný problém z hlediska komfortu jízdy. Prázdné auto samozřejmě malinko poskakuje, ale jakmile ho naložíte, chová se předvídatelně, hezky se ovládá a české silnice zvládá bez zaváhání.

Podobné užitkové auto si nebudete kupovat jen tak pro radost, ale spíš kvůli práci. Toyota to dobře ví, proto nabízí operativní leasing Kinto One, díky kterému si můžete novou dodávku podle svých představ pořídit od 12 000 Kč bez DPH měsíčně. Součástí balíčku je celková na míru připravená péče a po určitém čase i výměna vozidla. Navíc můžete využít i prodlouženou záruku na pět let. Základní verze L1 Active stojí 860 000 Kč, slušný střed je za cenu kolem 1 041 000 Kč. Delší L2 s nejsilnějším motorem stojí od 985 000 Kč do 1 131 000 Kč za výbavu Comfort. S několika dalšími příplatky se dá nová užitečná dodávka koupit za cenu kolem 1,2 milionu Kč s DPH.

S naftovou třetí generací dodávek Stellantis/Toyota určitě chybu neuděláte.

Plusy:

Motor, prostor, uživatelská přívětivost, komfort.

Minusy:

Chybí víc barev karoserie, starobylá navigace.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Polsko uznalo slezštinu za regionální jazyk

SLEZŠTINA

Polský Sejm schválil zákon, který uznává slezský jazyk jako "regionální jazyk". Pro přijetí novely zákona o národnostních a etnických menšinách a regionálním ...

11:17
×

Podobné články