Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm. Nejen krásná, ale i úsporná

AUTO

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm. Nejen krásná, ale i úsporná
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm. Foto: Ondřej Kroutil pro Alfa Romeo ČR
12
Auto
Sdílet:

Alfu Romeo nepotkáte na ulici každý den, není tuctovým, ale spíš exkluzivním zbožím. Setkání s ní uspokojí všechny smysly a v pohodě to zvládne i naftová verze, zejména pokud září zeleným lakem Montreal z edice Tributo Italiano.

Ve skutečnosti je Giulia nejlépe jezdícím sedanem střední třídy. Může za to zejména skvělá pevná platforma Giorgio, na které stojí společně s SUV zvaným Stelvio (viz č. 28/2024 – pozn. red.). A také masivní hliníkový podvozek, vpředu tvořený dvojitými lichoběžníky, vzadu víceprvkovou nápravou AlfaMultilink.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Přepálili jsme ceny, přiznal McDonald’s. Finanční propad chce hasit slevami i novým burgerem

Je to skvěle fungující auto – a je ve finále úplně jedno, jestli ho pohání zážehový, nebo vznětový motor (verze QV jakožto konkurence BMW M je ještě někde jinde). Čtyřválec nabízí celkový výkon 210 koní (nejsilnější verze) a 400 Nm, což bohatě stačí k důstojné dynamice. Je třeba připomenout, že vznětová Giulia je nabízena jako čistá „zadokolka“, ale pouze ve slabší verzi (160 k). Silnější verze má pohon všech kol a hmotnost 1565 kg, což je v rámci třídy skvělá hodnota. Turbodiesel se hezky vytáčí a má dost velkou zásobu točivého momentu v celém pásmu využitelných otáček, v tomto ohledu je příjemným společníkem. I zátah je pocitově v pořádku, korespondující s dravým vzhledem sedanu. Chybí mu jen kultivovanost projevu benzinových verzí, což je logické – naftový motor je po nastartování hlučnější, jeho klepavý zvuk přestává rušit až při vyšších rychlostech. Dodejme, že osmistupňové ZF (jediná možná převodovka) řadí sebevědomě a plynule, není mu co vytknout.

Pocit lehkosti a rychlosti, jaký nabízí Giulia, budete u jiného auta této třídy hledat marně. Verze Tributo Italiano je zajímavá nejen úžasně výrazným lakem Montreal v kombinaci s černou střechou, ale také specifickými 19palcovými koly Classico, která obouvají nízkoprofilové pneumatiky Pirelli. Na jízdním komfortu se nepříznivě nepodepsala a v zatáčkách dodávají skvělou úroveň trakce, zejména na suchém povrchu.

Vnitřní prostor z velké části pokrývá černá kůže, nechybějí ani další hezké materiály. Čalounění je prošíváno červenou nití a na opěrkách má odpovídající označení. Skvělá jsou sedadla s dokonalou pozicí za volantem. Ten padne do ruky, má správný tvar i velikost. Tlačítka jsou celkem logická. Digitální přístrojový štít se zvolením ostřejšího režimu Dynamic (nebo na přání) změní a připomíná budíky z klasické Giulie z 60. let. A pak jsou tu otravné asistenty. Bohužel už se dostaly i do Giulie, takže páčkou na sloupku volantu vypínáme otravné držení v pruzích, v menu potom upozornění na překročení rychlosti. Před deseti lety nám vadil start/stop, dnes už ho nevnímáme (v Giulii se dá vypnout mechanickým tlačítkem). Ale život znepříjemňuje vše, co sahá (nebo mluví) do řízení. Naštěstí v případě Giulie se této nepříjemnosti lze elegantně vyhnout. Systémy se totiž prodávají v rámci paketu Techno za 43 000 Kč, což znamená, že zbavit se problému = zároveň ušetřit peníze.

Tributo Italiano se nabízí v testované verzi 2.2 JTDm (210 k) a 2.0 Turbo (280 k). Pokud nepočítáme QV, což je úplně jiné auto, je Tributo Italiano aktuálně nejvyšší – nad Sprint i Veloce. Tomu odpovídá i velmi nabitá výbava, včetně aktivních tlumičů nebo prémiového audiosystému. Zatímco akční Giulia Sprint se dá koupit za 1 099 000 Kč, vznětové Tributo Italiano stojí 1 499 000 Kč, zážehového si automobilka cení ještě o 100 000 Kč víc. Je však třeba připomenout, že součástí je nejen jedinečná technika a styl, ale také plná výbava. Takže skvělá Alfa s hospodárným motorem, který umí svižně jezdit za 7 litrů na 100 km, je za 1,5 milionu Kč velmi dobrá nabídka.

Upřímně řečeno, přáli bychom si na silnici potkávat víc takových aut – stylových, elegantních, zaměřených na radost z jízdy a lehkost. Na světě by hned bylo krásněji. Pokud jste s Giulií (nebo Stelviem) zatím neměli tu čest, zajděte do dealerství a vyzkoušejte si je. Uvidíte, že po prvním svezení už není cesty zpět…

Plusy:

Jízdní vlastnosti, interiér, styl, spotřeba.

Minusy:

Hrubší projev studeného motoru, asistenční systémy.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články