Mediální dům SPM se rozrůstá. Vydavatel Týdeníku Echo kupuje společnost Hrot

AKTIVITY SPM MEDIA

Mediální dům SPM se rozrůstá. Vydavatel Týdeníku Echo kupuje společnost Hrot
Mediální skupina SPM Media podnikatelů Marka Španěla a Slavomíra Pavlíčka se rozšiřuje – skupina kupuje ekonomický týdeník Hrot. Foto: Týdeník Hrot
2
Ekonomika
Echo24
Sdílet:

Mediální skupina SPM Media podnikatelů Marka Španěla a Slavomíra Pavlíčka se rozšiřuje – skupina kupuje ekonomický Týdeník Hrot. Ten se zařadí vedle titulů z vydavatelství Echo Media či vedle Radia Prostor. Mediální společnost Hrot, která vydává Týdeník Hrot a provozuje server Tydenikhrot.cz, se podpisem smlouvy promění v nově založenou společnost Hrot Media, jež spadá pod SPM Media. „Budování a personální posílení nového Hrotu povedou Dalibor Balšínek a Tomáš Boček,“ uvádí skupina s tím, že se Hrot stane silným ekonomickým médiem.

Mediální dům SPM Media rozšiřuje své aktivity a 9. října podepsala odkupní smlouvu se společností Hrot, která vydává ekonomický magazín Hrot a provozuje stejnojmenný zpravodajský portál. „Podpisem smlouvy přechází veškerá aktiva spojená s Hrotem do nově založené akciové společnosti Hrot Media, která je součástí skupiny SPM Media,“ oznámila mediální skupina.

Hrot založil a financoval Jan Veverka a součástí redakčního týmu je komentátor Pavel Páral nebo ekonomický analytik Miroslav Zámečník. Cílem časopisu, který vznikl v květnu 2020 a vycházel pod vedením Vadima Fojtíka, je zvýšit zájem o ekonomické a politické dění u širší veřejnosti.

Od roku 2022 vede Týdeník Hrot šéfredaktor Tomáš Jeník. „Nový vydavatel hodlá do Hrotu a jeho serveru investovat a personálně je posílit tak, aby ze značky Hrot vybudoval silné ekonomické médium. Bude se opírat o důvěryhodné byznysové on-line zpravodajství a novou tištěnou podobu Hrotu,“ uvedla společnost SPM v prohlášení.

Nový projekt, nesoucí značku Hrot, bude představen na přelomu letošního roku. „Budování a personální posílení nového Hrotu povedou Dalibor Balšínek a Tomáš Boček, kteří také odpovídají za řízení skupiny SPM Media,“ stojí v prohlášení.

Pod SPM Media spadá vydavatelství Echo Media, které provozuje názorový online-deník Echo24, vydává časopis Týdeník Echo, prémiovou platformu EchoPrime a také je vydavatelem knižních titulů. Mediální dům nově provozuje Radio Prostor, které vysílá od konce srpna na frekvencích bývalého Radia Zet. Do skupiny také spadá blogovací platforma Blogosvět a technologické studio Coolpany.

Mediální skupinu vlastní zakladatelé herního studia Bohemia Interactive a partneři v investiční skupině SPM Marek Španěl a Slavomír Pavlíček. SPM Media sídlí v nově upravených prostorách v Křížové ulici na pražském Smíchově, kde vznikly nové newsroomy, rádiové studio a také zázemí pro tvorbu podcastů.

SPM Media si jako svůj hlavní cíl klade snahu o maximální prostor svobody vyjadřování a její aktivity se řídí základní vizí: „Myslete si, co chcete, a říkejte, co si myslíte.“ Strategii vydavatelství z pozice dozorčí rady řídí Marek Španěl.

„Žijeme v přelomové době a sebevědomá nezávislá média potřebujeme víc než kdy dřív. Chceme přinést nové nápady a pokusit se vytvořit zázemí pro ekonomicky silná média, malá i velká, aby mohla volně šířit informace a názory, ať již jsou jakékoli. Protože pestrost a rozdílnost názorů není slabinou naší společnosti, ale naopak její hlavní silou,“ prohlásil Španěl.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články