Stále ve skvělé formě. Alfa Romeo Giulia

AUTO

Stále ve skvělé formě. Alfa Romeo Giulia 12
Auto
Sdílet:

Alfa Romeo Giulia se prodává od roku 2016 a od té doby prošla dvěma vylepšeními. Nyní přichází komplexnější facelift, rozeznatelný zejména podle předních světlometů.

Giulia, stojící stejně jako zvýšené SUV Stelvio na platformě Giorgio, ani po faceliftu nepřišla o to zásadní – o výjimečný jízdní zážitek a styl, který ji zdobí od začátku. Sedan střední třídy prošel proměnami, z nichž nejmarkantnější jsou nové přední LED světlomety ve stylu modelu Tonale. Svítí velmi příjemně a účinně. Vzadu najdeme taktéž novou grafiku světlometů, navíc s kouřovým efektem. Mezi další novinky patří třeba nové designy kol, testovaný vůz zdobila úžasná červená barva Etna (GTA), jejíž cena je sice 90 000 Kč, ale rozhodně stojí za zvážení. Klasické oblé linie Giulie jinak zůstávají víceméně beze změn – stylovější karoserii stěží pohledat.

V interiéru je hlavní změnou digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce. Z nahrazení jednoduchých rafiček radostí zrovna neskáčeme, ale grafika je čistá, s třemi možnostmi zobrazení údajů. Palubní menu je také upravené, ale ve finále jen minimálně – středový displej je sice dotykový, k dispozici je však i kruhový ovladač na středovém tunelu. Výhodou je také rychlé a jednoduché ovládání topení/klimatizace pomocí mechanických ovladačů a tlačítek.

Giulia je samozřejmě vybavena řadou bezpečnostních systémů, které jsou ovšem skvěle naladěny a prakticky vůbec neruší (Alfa nabízí systém autonomního řízení 2.0). Z hlediska vnitřního prostoru není z hlediska kvality a elegance vozidlu co vytknout – parádní volant se startovacími tlačítky, hliníková pádla řazení, sportovní sedadla s dobrou oporou těla i ergonomie ovládacích prvků jsou přesně ty věci, díky nimž se s Giulií rychle sžijete. Vpředu je dost místa, vzadu průměrně. Zavazadlový prostor sedanu nabízí běžných 480 litrů.

V nabídce jsou dva motory, oba čtyřválce (než přijde omlazené QV se šestiválcem 2,9 litru). Vznětový motor 2,2 litru o výkonu 150 koní je spojen s pohonem zadních kol, testovaný zážehový turbomotor 2,0 litru nabízí 280 k a 400 Nm točivého momentu a přes osmistupňové ZF pohání primárně zadní, ale v případě potřeby všechna kola.

Jelikož Alfa váží pouze 1545 kg (cca o 150 až 200 kg méně než německá konkurence), zrychlení na stovku zabere pouze 5,2 s a maximální rychlost činí slušných 240 km/h. Čísla nejsou tak podstatná jako jízdní zážitek – Giulia je stále tak úžasná, jako byla vždycky. Přímé řízení s převodem 9,1 : 1 přináší precizní, na milimetr přesné reakce, podvozek Alfa Link s hliníkovými lichoběžníky a rameny skvěle pohlcuje nerovnosti a citlivé brzdy umožňují efektivní zpomalení. Jízda je skutečná radost a požitek – Giulia je pečlivě vyvážená v poměru 50 : 50, takže její přesné a citlivé reakce si můžete vychutnat ve sportovním stylu, k němuž svádí i točivý motor a skvělá převodovka.

Tohle je auto zrozené pro rychlost, pro zatáčky, pro potěchu těla i ducha. Ve své třídě má nejlepší jízdní vlastnosti a bez osobního zážitku se dá obtížně popsat, jak unikátní zážitek nabízí. Během týdne jsme najeli přes 2000 km většinou v horách, ale i po dálnici, ve městě, na otevřených okreskách. Celková spotřeba 10 litrů na 100 km odpovídala jízdnímu stylu. Jedinou drobnou výtku můžeme směřovat k pneumatikám Pirelli, u nichž jsme obtížně odhadovali jejich limit. Giulia sice není auto na nějaké puberťácké smykování, ale stejně bychom ocenili lepší zpětnou vazbu od pneumatik.

Giulia je nabízena v pěti různých výbavách od Super přes Sprint, TI, Veloce a nově Competizione. Testovaná Veloce je zcela dostatečná, má například sportovní zadní diferenciál (nutnost), kožená sportovní sedadla a další fajn věci. Připlatit se vyplatí za lepší audio Harman Kardon (paket Premium za 65 000 Kč) nebo zmíněnou barvu.

Základní Giulii koupíte nyní v akci za 999 000 Kč, úchvatná Veloce vyjde na 1 499 000 Kč. Slušná cena za zcela jedinečný, kvalitní automobil. Nezapomínejte, že život je moc krátký na ježdění nudnými auty – nechte se unést, litovat nebudete.

Plusy:

Jízdní vlastnosti, motor, zábava, styl.

Minusy:

Pneumatiky Pirelli, displej místo klasických budíků.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články