Stálice jen jako kombi. Devátá generace Volkswagenu Passat

AUTO

Stálice jen jako kombi. Devátá generace Volkswagenu Passat
Nastal čas deváté generace Volkswagenu Passat Foto: Volkswagen
12
Auto
Sdílet:

Nastal čas deváté generace Volkswagenu Passat – tedy bestselleru značky, kterých se od roku 1973 vyrobilo už přes 34 milionů kusů. Vyzkoušeli jsme verzi s motorem TDI.

Nový Passat technicky vychází z nové Škody Superb (brzy se také objeví v testu), a ne naopak, jako tomu bylo v minulosti. Německá značka přenechala většinu vývoje domácí automobilce, přičemž obě auta se montují v Bratislavě. Nový Passat deváté generace (B9) je také pro většinu trhů nabízen pouze jako kombi, tradičně označované jako Variant. Výjimkou je Čína, kde se brzy objeví i sedan.

Jaká je novinka? Z hlediska designu je jasně patrný posun k více hranám, odpovídající současné imagi značky. Dynamické linie pomohly i ke skvělému koeficientu odporu vzduchu, který nyní činí pouze 0,25. Novinka měří 4917 mm, takže je o 144 mm delší než předchůdce. Zároveň je o 20 mm širší. Rozvor se prodloužil o 50 mm, což se projevilo v interiéru. Tam se také rovnou přesuneme.

Co se týče vnitřní výbavy, testovaný R-Line potěšil hlavně hezky tvarovanými a pevnými sedadly, která dobře drží tělo v zatáčkách. Další speciality? S malým displejem přístrojového štítu kontrastuje ohromný displej, trčící uprostřed palubní desky. Má úhlopříčku 15 palců, což je podle našeho soudu zbytečně moc. Na výběr je i menší (12,9 palce), ovšem i ten se nám zdá zbytečně velký. Systém na rozdíl od předchůdců funguje rychle, ale vyžaduje hodně pozornosti, zejména je nutné vypínat otravné bezpečnostní systémy. Ocenili bychom možnost manuálního ovládání některých běžných prvků, ale tento dlouhodobý požadavek zůstává nevyslyšen (ačkoli jsou zde možnosti nastavení rychlé volby).

Výhodou delšího rozvoru (2841 mm) je zejména prostor pro nohy cestujících vzadu. A také zavazadlový prostor – ten v praktické karoserii znamená hodnoty 690 až 1920 litrů, což plně postačí i pro rodinné potřeby.

Co se týče nabídky motorizací, je velmi jednoduchá: zážehový čtyřválec 1.5 TSI je nabízen buď jako plug-in hybrid (150 k nebo 177 k), nebo jako mild-hybrid (taktéž 150 k). Hlavní volbou ale zřejmě bude vznětový motor 2.0 TDI, nabízený buď s výkonem 150 koní a pohonem předních kol, nebo s výkonem 193 koní a pohonem všech kol 4Motion.

Testovaný dvoulitr roztáčel jen přední kola, jeho 150 koní při hmotnosti 1747 kg zvládne maximální rychlost až 223 km/h. Doplníme, že všechny motorizace jsou spojeny s převodovkou DSG, v případě motoru TDI se sedmistupňovou. Manuál už k dispozici není, takže nezbývá než zvyknout si na kolébku voliče převodovky vpravo od volantu. Po nějakém čase už to nevadilo, na rozdíl od necitlivé reakce na pobídku plynu, kdy i při jemném zacházení převodovka často zbytečně vytočila motor. Motor sám o sobě je slušný, hezky odhlučněný, dynamicky tak akorát. I přes výbavu R-Line je vůz určen pro pohodové ježdění, kdy zvládne v pohodě skvělou spotřebu kolem 5 litrů na 100 km. I díky slušné nádrži to v praxi znamená dojezd až 1000 km, což je dnes relativně vzácnost a rozhodně silná stránka vozidla.

Trochu slabší je to s podvozkem, ale hlavně díky 19palcovým kolům s pneumatikami Goodyear, které jsou hlučné a podvozek zbytečně tuhý, na některých nerovnostech až rázovitý. Hezký asfalt je v pohodě, ale vzhledem ke stavu našich cest bychom volili menší kola. Příjemně tuhé řízení umožňuje pohodlné ovládání vozidla.

Co se týče cenového zařazení, pokud vynecháme akce, ceník odhaluje, že základní benzinový Passat stojí od 999 900 Kč, přičemž slušně vybavené TDI ve výbavě Elegance vyjde na 1 222 900 Kč. Vrcholný R-Line s pohonem všech kol stojí 1 381 900 Kč. Tradičně je ovšem třeba počítat s množstvím příplatků (sedm stran ceníku), které výslednou cenu umějí posunout zbytečně vysoko. Ocenili bychom jednodušší výbavové stupně, jako to dovedou například Japonci.

Passat B9 překvapil hlavně vnitřním prostorem a spotřebou paliva, jinak je logickým vývojem dlouhé řady podobně zaměřených aut. Ceny jsou slušné, jen příplatků je moc.

Plusy:

Spotřeba paliva, interiér, sedadla R-Line.

Minusy:

Ohromný displej, ovládání, rázy od velkých kol.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články