Turek se ostře opřel do Stačilo!: Komunisté chtějí regulace, jako to dělá dnešní EU
TUREK VS. STAČILO!
Původní filozofie komunistické strany je velmi podobná přeregulovanosti, kterou předvádí dnešní Evropská unie. Pro Echo24 to řekl europoslanec Filip Turek (Motoristé sobě & Přísaha) v reakci na slova kolegy z Evropského parlamentu Ondřeje Dostála (Stačilo!) ohledně toho, aby kdo chce zachránit automobilový průmysl, volil buď Stačilo!, případně Motoristy sobě či SPD.
Dostál se na sociální síti X vyjádřil k nedávnému uvedení nového SUV od Škody Auto s názvem Kylaq na indický trh. „Kylaq, nové SUV od Škodovky, 85kw TSI, za 220 tisíc korun. Ale jen pro Indy. Češi smůla. Nám vládnou vypatlanci, plníme grýndýly, v ceně platíme výpalné za každý gram CO2. Pojďme to změnit. Nevolte Fialy, von der Leyenové, Nerudové, Zdechovské, Niedermayery. Volte koalici Stačilo!, nebo pokud nejste levicoví, tak Turka nebo SPD,“ uvedl Dostál.
„Stačí v Evropském parlamentu a ve sněmovně párkrát zvednout ruku, vyměnit Evropskou komisi a zrušit pár předpisů. Sice budou pištět lobbisti, ale není to menší potíž než si nechat zlikvidovat automobilový průmysl a nechat občany jezdit v předražených nesmyslech, nebo v 16letých ojetinách? A planetě je fuk, jestli ty benzínové Kylaqy jezdí v Dillí nebo v Praze,“ řekl Dostál.
PODCAST: Fico v Moskvě? Gesto jen pro Slováky. Válku teď řídí Rusko, Ukrajina v NATO nikdy nebude
Europoslanec Filip Turek pro Echo24 označil Dostálova slova za úsměvná. „Levicový a komunistický systém vždy prosazoval vysoké zdanění velkých firem, korporací, zaměstnavatelů, subdodavatelů a tak dále, tedy těch ‚bohatých‘, nebo jejich centrální řízení a ovládání státem, což vede k nekonkurenceschopnosti a zaostávání. Následkem toho samozřejmě jsou vždy nedostupná a drahá auta,“ uvedl Turek.
Původní filozofie komunistické strany je podle něj velmi podobná přeregulovanosti, kterou předvádí dnešní EU. „Podívejme se na nedostupnost aut například ve Skandinávii, což je moderní socialismus a srovnejme to s dostupností aut pro běžné obyvatelstvo třeba v USA, kde je přístup pravicovější. Myslím, že pro automobilky a průmysl v krizi neexistuje rozdíl mezi dnešní představou socialismu a Green Dealem, jen v pojmenování daní,“ dodal Turek.
Rozhovor: Spojování na pravici: Svobodní jednají o spolupráci s SPD i Motoristy
Dostál na Turkovu kritiku reagoval s tím, že jde o blábol. „Kolega Turek si vybral jeden z těch momentů, kdy je ho lepší vidět než slyšet. Konzervativní levice, hájící zájmy lidí práce, je totiž stejným, ne-li větším odpůrcem progresivistických regulací, než pravice. Tyto regulace působí větší problémy a náklady běžným lidem, domácnostem, než velkému byznysu, který se nakonec vždy nějak přizpůsobí a pro pokrytí nákladů si vylobbuje dotace. Turkovy názory v článku jsou z tohoto hlediska blábol; kdo nechce ‚grýndýly‘, nemusí k tomu chtít zároveň i divoký korporátní kapitalismus soudobých USA,“ reagoval Dostál na síti X.
Předseda Motoristů Petra Macinka pro Echo24 označil koalici Stačilo! za „nepochybně relevantní alternativu pro českého levicového voliče, který je po volbách z roku 2021 zklamán odklonem SOCDEM (bývalé ČSSD) od konzervativních sociálně demokratických hodnot směrem k progresivistickému a zelenému koketování s ideologií tzv. nové levice, kde jsou výrazně přesvědčivější například Piráti, STAN nebo TOP 09“.
„Jako předseda pravicové politické strany si koalici s levicovým Stačilo! příliš představit nedokážu, přesto v oblastech, které – mimo mnoha jiných – považujeme za klíčové (otázky státní suverenity, národních zájmů či zachování české identity), se nepochybně shodneme. Při pohledu na soustavný agresivní tlak některých vládních stran i prezidenta republiky např. na rušení české koruny či na zbavení se národního práva veta se domnívám, že to není málo. Jsou to postoje, které je třeba ocenit, i když je zastávají naši jinak ideoví oponenti,“ dodal Macinka.