Tesla v Šanghaji postaví továrnu na megabaterie, tvrdí čínská média
TESLA A TOVÁRNA
Tesla postaví v Šanghaji továrnu na výrobu baterií Megapack, oznámila podle agentury Reuters v neděli státní agentura Nová Čína. Automobilka Elona Muska zahájí provoz v závodě ve třetím čtvrtletí a výrobu odstartuje ve druhém čtvrtletí roku 2024. Informace přichází v době, kdy Spojené státy podnikají razantní kroky omezit export strategických technologií do Číny a snaží se celé výrobní řetězce přenést zpět do USA.
Nová továrna, která doplní obrovský stávající závod na výrobu elektrických vozidel v Šanghaji, bude zpočátku vyrábět 10 tisíc jednotek Megapack ročně, což se rovná přibližně 40 gigawatthodinám skladované energie, které se budou prodávat po celém světě.
Díky nové továrně v Šanghaji využije Tesla přední světový dodavatelský řetězec baterií v Číně k navýšení výroby a snížení nákladů na své lithium-iontové bateriové jednotky Megapack, aby uspokojila rostoucí poptávku po skladování energie v celosvětovém měřítku.
Tesla generuje většinu peněz ze svého podnikání s elektrickými auty, avšak Musk se zavázal rozšířit svůj obchod se solární energií a bateriemi na zhruba stejnou velikost.
Čínský bateriový gigant CATL také prohlubuje svou spolupráci s klienty, včetně Tesly, v oblasti dodávek energetických akumulátorů, které by podle jeho předsedy Robina Cenga měly mít větší odbyt než baterie pohánějící elektromobily.
Společnost Tesla má v současné době v kalifornském Lathropu megatovárnu, která je schopna vyrobit 10 tisíc megabaterií ročně.
Muskova společnost začala v roce 2019 vyrábět v Šanghaji vozy Model 3 a nyní je schopna vyrábět 22 000 vozů týdně. Jak loni v květnu informovala agentura Reuters, Tesla plánovala rozšířit Gigafactory Shanghai, svůj nejproduktivnější závod na výrobu automobilů, a zvýšit tak roční kapacitu na 450 000 kusů.
Americká společnost se však potýkala s rostoucími zásobami v Šanghaji, protože poptávka začala ve třetím čtvrtletí slábnout, což v lednu vedlo k agresivnímu snižování cen na jejích hlavních trzích po celém světě. Růst prodeje elektromobilů v Číně, která je největším automobilovým trhem na světě, se v prvních dvou měsících roku 2023 zpomalil na 20,8 % ve srovnání se stejném období před rokem.