SUV s příjemným hybridem: Ford Kuga

AUTO

SUV s příjemným hybridem: Ford Kuga
SUV s příjemným hybridem, Ford Kuga Foto: Ford
7
Auto
Sdílet:

Klasický zástupce kompaktního SUV je na trhu již ve třetí generaci. Patří mezi stálice a konkurenci například pro VW Tiguan, Toyotu Rav4 a mnohé další. Tentokrát jsme vyzkoušeli hybridní verzi s čtyřválcem o objemu 2,5 litru.

Kuga se v aktuální třetí generaci vyrábí od roku 2019 a brzy nás čeká facelift podle amerického sourozence prodávaného jako Ford Escape. Stojí na platformě C2 (společně s novým Focusem) a díky tomu je nižší, širší a delší než předchůdce. Prodloužený rozvor 2710 mm zajišťuje víc prostoru pro posádku. Vůz má normální rozměry, použitelné i v městském provozu: délka 4629 mm, šířka 1883 mm a výška 1680 mm. Líbivý, nenápadný design v našem případě podtrhovala speciální edice výbavy ST-Line X zvaná Graphite Tech. Týkala se hlavně bezpečnostních systémů a různých asistentů, podběhy zdobily černé 19palcové disky. Když už jsme u výbav: Kuga se nabízí ve čtyřech základních, kromě Titanium, ST-Line a ST-Line X zmínku zaslouží i luxusní Vignale, zaměřená na kvalitní materiály a jedinečný komfort. Dokonce je vybavená i vkusnými chromovanými prvky. To jen tak na okraj, mrkneme se na testovaný vůz.

Interiér je běžného střihu – docela průměrná sedadla, dobrá pozice za volantem, ovladačů spousta na volantu i středovém displeji, co nevkusně trčí do prostoru. Naštěstí většinu podstatných věcí lze stále ovládat mechanicky, displej proto tolik neodvádí pozornost od řízení. Systém držení v pruzích lze vypnout tlačítkem na levé páčce u volantu. Odkládacích míst je dost, hodně věcí je řešeno tradičně, což nám vlastně vyhovuje. Pod pátými dveřmi je 645 až 1530 litrů prostoru, tedy zcela dostatečné hodnoty.

Kuga se vyrábí v USA, ve Španělsku, v Číně a na Tchaj-wanu. Může mít různé motory, ale u nás je nabídka omezená na benzinový čtyřválec 1.5 EcoBoost nebo hybridní soustavu s atmosférickým motorem 2.5 Duratec a elektromotorem. Testovaná verze nabídla 190 koní a 430 Nm točivého momentu, přičemž není nutné vůz nabíjet ze zásuvky. To je nutné u verze PHEV, která umožňuje určitý dojezd na elektřinu, ale vyžaduje používání otravného kabelu. Testovaná verze 190 HP je k dispozici buď s pohonem předních, nebo všech kol a pokaždé s automatem eCVT (základní motor 1.5 Ecoboost je s manuální skříní).

CVT se ovládá dobře otočným ovladačem a občas reaguje na prudší sešlápnutí plynového pedálu trochu otravným vytočením čtyřválce. Systém rychle reaguje a dynamika je dostatečná (zrychlení na stovku zabere při hmotnosti cca 1,8 tuny 9,5 sekundy a maximální rychlost činí 196 km za hodinu). Pohonné ústrojí je sice příjemné, ale možnost silného turbodieselu nám přece jen trochu chybí. Každopádně celek ani přes vyšší hmotnost moc paliva nepotřeboval – při svižnější jízdě (ve zcela zbytečném režimu Sport, který pocitově nezměnil na autě snad vůbec nic) se spotřeba dostala k necelým 8 litrům na 100 km, když jsme zvolnili, v pohodě klesla pod 7 litrů (výrobce slibuje dokonce necelých 6 litrů na 100 km).

Líbilo se nám, že Ford Kuga měl sice 19palcová kola, ale na nich pneumatiky s profilem 55. To znamená, že nešlo o žádné šlupičky s negativním vlivem na komfort. Tradičně dobré bylo řízení v kombinaci s příjemně tuhým, ale pevným podvozkem a dostatečným pohodlím. To je někdy tak, že nečekáte nic a realita vás příjemně překvapí. Docela klidně bychom volili menší kola (většina výbav je má), obešli bychom se bez zbytečných bezpečnostních prvků a asistentů, dali bychom autu nějakou hezkou výraznou barvu... a bylo by.

Kuga se na českém trhu prodává ve zmíněných výbavách od 622 900 Kč za základní verzi po 1 004 900 Kč za vrcholný plug-in hybrid (ten ale nedoporučujeme). Dobré auto se čtyřkolkou dnes koupíte cca za 900 900 Kč (přitažlivá výbava Vignale), což je velmi výhodné – ostatně jde o zvýhodněné ceny, platné aktuálně napříč ceníkem.

Dá se shrnout, že Ford Kuga je dobré, dospělé auto, navíc aktuálně s příjemnou hybridní technikou.

Plusy:

Komfortní podvozek, úsporný pohon, řízení.

Minusy:

Chybí turbodiesel, otravné asistenty.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články