ČT představila čtyři nové publicistické pořady včetně náhrady za 168 hodin
NOVÉ POŘADY ČT
Česká televize chystá na podzim čtyři nové publicistické pořady. Mají nahradit zrušených 168 hodin a rozšířit publicistický obsah. O jejich zařazení se rozhodne po pilotním odvysílání, které plánuje na přelomu září a října. Na jednání Rady ČT to uvedl generální ředitel televize Jan Souček.
Vedení televize v polovině prázdnin zrušilo pořad 168 hodin Nory Fridrichové, která následně z ČT odešla. Důvodem zrušení byla pochybení tvůrců pořadu zejména z hlediska vyváženosti reportáží a jejich zasazování do kontextu. Pořad kritizovala Rada ČT i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Rozhodnuté o zrušení ale padlo po zveřejnění explicitní komunikace mezi Fridrichovou a bývalým šéfem Reportérů Markem Wollnerem.
Novým pořadem, který jako jediný vzniká mimo divizi zpravodajství a publicistiky, a náhradou za zrušených 168 hodin má být týdenní publicistický souhrn, který podle Součka bude s nadhledem hodnotit události uplynulého týdne. Tento pořad s týdenní periodicitou vysílaný v neděli by měl v pondělí doplnit tři nové pořady, které budou rotovat v pondělním okně. Více včetně názvu a obsazení ČT k tomuto pořadu zatím nesdělila.
Dalším pořadem jsou Reportéři Speciál, což má být moderovaný pořad obsahující témata s velkým společenským dopadem, zahrnující investigaci, shrnující rozhovory a žurnalistiku nabízející řešení problémů. Třetí novinka s pracovním názvem Fenomén obsahuje aktuální publicistiku s tématy, která dosud nebyla ve veřejnoprávní televizi pokrývána, jako jsou například školství nebo dětská obezita. Neměl by být moderovaný. Posledním novým pořadem je Galerie, která nabídne zajímavé portréty známých a neznámých osobností.
V neděli by se měla od 6. října vysílat Výborná show Lucie Výborné.