Značka MG: Malý vůz s dobrým pohonem

AUTO

Značka MG: Malý vůz s dobrým pohonem
Značka MG má dlouhou historii výroby zejména sportovních modelů. Aktuální nabídka ale cílí jinam a nabízí dostupná auta různých segmentů, která jsou vyráběná v Číně. Foto: MG
9
Auto
Sdílet:

Značka MG má dlouhou historii výroby zejména sportovních modelů. Aktuální nabídka ale cílí jinam a nabízí dostupná auta různých segmentů, která jsou vyráběná v Číně.

Proč v Číně? Značka MG totiž patří pod čínským státem vlastněný koncern SAIC Motors, který je ohromným výrobcem, co za rok vyrábí přes pět milionů aut. V podmínkách starého kontinentu se ale jistě hodí mít za sebou značku, kterou evropští zákazníci znají. Na historii se nová značka snaží navázat například i tím, že své výročí 100 let společnosti MG letos oslavila v rámci Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu, kde předvedla nejen celou paletu modelů, ale velkolepou show. Kromě běžnějších automobilů nás brzy čeká i elektrický roadster zvaný Cyberster, který jsme při akci mohli vyzkoušet na starém okruhu Goodwood Circuit. K němu se ale dostaneme později, teď nás čeká malé MG 3.

Primárně je MG třetí (současné) generace jedním ze zástupců poněkud upadajícího druhu malých hatchbacků s pohonem předních kol. Zatímco ve Velké Británii je možnost mít pod kapotou i čistě benzinový čtyřválec 1,5 litru, zbytek Evropy si musí vystačit s jedním druhem pohonu. Tím je zmíněný přeplňovaný čtyřválec, kterému ale pomáhá elektromotor. Ústrojí zvané Hybrid+ dosahuje na celkový výkon 195 koní, což při hmotnosti kolem 1,3 tuny znamená schopnost pokořit stovku za 8 sekund a maximální rychlost až 170 km/h. Vzhledem k tomu, že vůz není určen na dlouhé pohodlné přesuny Evropou, jsou hodnoty dostatečné, zejména v kombinaci se slušnou spotřebou od 4,4 litru na 100 km. Výhodou je totiž fakt, že jde o podobný systém jako u Toyoty/Lexusu, kdy není nutné vůz dobíjet, ale hybrid si řídí toky energií sám. K tomu pomáhá třístupňová CVT převodovka.

Vzhled hodnotit nehodláme, doplníme jen poznámku, že nové MG budí dost pozornosti. Přesouváme se do interiéru, který je dost moderní, kapličku přístrojového štítu nahrazuje strohý displej, další trčí z palubní desky. Oceňujeme, že pro některé funkce zůstaly ovladače. Místa vzadu je spíš průměrně, pod víkem pátých dveří najdeme 293 až 983 litrů prostoru. Líbí se nám svižnost, se kterou se malým MG dá vyrazit z místa. Dobře funguje i masivní otočný ovladač převodovky, umožňující rychlé manévry. Z příjemných pocitů nás vytrhují až „bezpečnostní“ systémy. Klasicky otravné držení v pruzích, které se pere s tuhým posilovačem řízení a pípání při překročení rychlosti. Problém je, že systém fakt neví, kdy je na okresce a kdy ve městě, a často na volné silnici mimo obec vyžaduje po řidiči rychlost 50 km/h. Kvůli složitému vypínání systémů bylo třeba dokonce zastavit.

Jízdní zážitek je překvapivě neutrálně příjemný. Jak již bylo řečeno, auto je dost obratné a navíc na 16palcových kolech hezky péruje a je komfortní. Tuhé řízení není o zpětné vazbě, ale slušné přesnosti, ovládání pedálů je přirozené. Dynamika je příjemná a spalovák se díky elektromotoru rychle probírá, takže bezpečné předjetí je snadné. Celkově mile fungující krabička z pohledu jízdních vlastností není závratně zábavná, ale normálně, důstojně plní své funkce. Při delším ježdění bychom ocenili lepší sedadla, trochu širší možnosti nastavení polohy za volantem a také jinak vyřešený středový tunel, který tlačí do pravého kolena.

Jak již bylo naznačeno, MG hraje na cenu. Má nastaveny tři úrovně výbav, přičemž rozhodně doporučujeme střední Emotion, která má kromě parkovacích senzorů a kamery také navigaci, adaptivní tempomat, vyhřívaná zrcátka, startování pomocí tlačítka a zmíněné šestnáctky. Stojí 529 900 Kč a vyhnete se otravným asistentům, kterými je vybavena nejvyšší výbava Exclusive za 569 900 Kč. Abychom byli kompletní, základní verze Essential stojí 489 900 Kč.

Celkově je MG 3 běžným autem do města, kde nejvíc vynikne jeho úsporný pohon a obratnost. Schopnost lehce manévrovat s malým autem je osvěžující a i přes několik drobností je MG 3 vlastně příjemné auto za dobré peníze. Pokud hledáte pomocníka do města, vyzkoušejte.

Plusy:

Rychlý pohon, dynamika, podvozek, cena.

Minusy:

Složité vypínání systémů, sedadla, pozice za volantem.

 

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články