Škoda Kodiaq 2.0 TDI. Nový král českých SUV

AUTO

Škoda Kodiaq 2.0 TDI. Nový král českých SUV
Škoda Kodiaq 2.0 TDI. Nový král českých SUV Foto: Škoda Auto
9
Auto
Sdílet:

Škoda Kodiaq je od představení v roce 2017 jedním ze zásadních modelů značky, což naznačuje i jejich množství na domácích silnicích. Po necelých 900 000 vyrobených kusech přichází nová generace.

První generace stála na koncernové platformě MQB, ta současná používá o něco modernější MQB Evo, což naznačuje, že novinka je spíš evolucí než revolucí. Tu ostatně v tomto segmentu nikdo nechce – Kodiaq je fajn přesně tak, jak jsme si na něj zvykli. V tomto pohledu zapomeňte na zbytečnou a trochu nesmyslnou verzi RS (u novinky není), ale soustřeďme se na to, co dává největší smysl: 2.0 TDI 4 x 4 s nějakou normální výbavou.

Skutečně jiné je auto zejména z boku a zezadu. Vynikne tmavě chromovaný D-sloupek a tmavá boční okna, vzadu svítilny do tvaru C a také výrazné zadní křídlo. To spolu s dalšími prvky vylepšuje aerodynamiku (a pomáhá snižovat spotřebu, tedy emise). Kodiaq se zvětšil – stojí na rozvoru 2791 mm (původně 2788 mm), na délku má 4758 mm (první měl 4697 mm) a je malinko užší a vyšší než předchůdce. Aktuálně je nabízen v pětimístné i sedmimístné konfiguraci, přičemž ta první potěší velmi velkorysým prostorem pro zavazadla: ze základních 910 litrů se dá sklopením sedadel získat až  2105 litrů.

Interiér se proti předchůdci proměnil asi nejvýrazněji. Hezký je třeba dekor na dveřích a linii palubní desky. Koncepce čalounění a palubní desky je celkem svěží a příjemná, ovšem nesedíme v bentley, takže se spíš zaměříme na funkčnost. Digitální přístrojový štít má dobrou grafiku i rychlost, snadno se ovládá z volantu. Tam se dají také vypnout nejotravnější asistenty, tedy systém udržování v pruzích a varování při překročení rychlosti, které aktuální limity stejně neumějí správně číst. Uprostřed palubní desky trčí zbytečně ohromný displej na ovládání celého infotainmentu. Je doplněn o tři multifunkční kruhové mechanické ukazatele (pro změnu nastavení teploty, komfortní prvky typu vyhřívání/větrání sedadel atd., ale i audio), které jsou dobře v dosahu. Ocenili bychom, kdyby nebyly plastové, ale třeba hliníkové a hlavně pevné – při dotyku se viklají a nepůsobí moc hodnotně. Snad budou aspoň dlouho fungovat. Zbytek interiéru stručně – místa i odkládacích prostor je skutečně hodně, a to všude. Sedadla jsou obyčejná, průměrná, ocenili bychom nějaká propracovaná ortopedická, aby se člověk po celém dni za volantem nedočkal bolavých zad.

Pod kapotou najdeme základní 1.5 TSI s výkonem 150 koní, plug-in hybridní 1.5 TSI o stejném výkonu a dvě verze naftového motoru 2.0 TDI. Ten slabší má 150 koní, silnější (testovaný) 193 koní. Všechny motory jsou spárované s automatickou převodovkou DSG. Doplníme, že verze 2.0 TSI, tedy benzinová, aktuálně v ceníku není. Zpět k dvoulitrovému TDI v silnějším provedení. Kromě zmíněného výkonu nabízí 400 Nm točivého momentu, což při hmotnosti od 1,8 do 2,0 tuny znamená schopnost zrychlit na stovku za 7,8 s a maximální rychlost 220 km/h.

V praxi je moderní turbodiesel tichý a hezky táhne v celém spektru otáček. Sedmistupňové DSG je naladěné příjemně, ruší jen prodleva při pokusu o rychlý rozjezd. Vůz umí jezdit zhruba za 6,5 litru, naše spotřeba po 2000 km byla 8 litrů na 100 km, ale využívali jsme celý potenciál. Během testovacích jízd jsme ocenili zejména odhlučnění a komfortní podvozek (s příplatkovými tlumiči DCC+, které výrazně mění charakter jednotlivých režimů). Nový Kodiaq se vlastně chová podobně jako ten starší (občas jsou cítit dlouhé zdvihy tlumičů a měkčí pérování či limity nedotáčivosti), ale celkově je jistější a příjemnější na volantu. A to je cesta, kterou by měl ctít – pohodlně přepravit velké množství pasažérů a nákladu při slušné spotřebě. Čtyřkolka se přidává do akce nerušivě, využili jsme ji jen na polní cestě, kde nebyl žádný problém s prokluzy.

Základní 1.5 TSI s pohonem předních kol stojí od 980 000 Kč, střední výbavy s lepšími motory kolem 1,3 milionu a vrcholný 2.0 TDI od 1 170 000 Kč po 1 415 000 Kč s DPH. Příplatků je jen pár, takže ceny jsou víceméně směrodatné.

Plusy:

Komfort, odhlučnění, prostorný interiér.

Minusy:

Některé lacinější materiály, prodleva při rozjezdu.

 

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Mír na Ukrajině je ještě daleko

KOMENTÁŘ

Když Donald Trump během volební kampaně prohlašoval, že do 24 hodin po svém zvolení zajistí příměří na Ukrajině, jen málokdo to bral doslova. Pro mnohé to však ...

00:01
Mnichovská dohoda jako symbol prohnilého kompromisu. Mír nelze uzavřít za jakoukoli cenu

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články