Volkswagen mění kurz: Elektroauta koupíte už jen přes dealery, první na řadě je Škoda

ELEKTROMOBILY V EVROPĚ

Volkswagen mění kurz: Elektroauta koupíte už jen přes dealery, první na řadě je Škoda
Prodeje elektrických aut, ilustrační snímek. Foto: Shutterstock
1
Ekonomika
Sdílet:

Koncern Volkswagen oznámil, že přechodně ukončí přímý prodej elektromobilů značek Volkswagen, Škoda a Audi. Důvodem je pomalejší tempo přijetí elektromobilů zákazníky, které firmu přimělo přehodnotit svou strategii, píše magazín Auto Express.

„Zatímco přístup ‚Přímo k zákazníkovi‘ s plnou agenturou zůstává dlouhodobou ambicí, měnící se podmínky mohou vyžadovat změny v krátkodobém až střednědobém horizontu, aby byla zajištěna co nejlepší zákaznická zkušenost,“ uvedla firma v prohlášení ještě před Vánoci.

Volkswagen tak následuje další automobilky, které v posledních měsících opustily model přímého prodeje, mezi něž patří Ford, JLR nebo Stellantis. Podobný krok nedávno oznámila i značka Polestar ve Velké Británii, která se rovněž vrací k dealerům poté, co své vozy dříve nabízela výhradně přímo zákazníkům.

Změna přichází navzdory původnímu plánu koncernu VW, který počítal s tím, že elektromobily bude prodávat přímo zákazníkům, přičemž úloha dealerů měla být naopak omezena na funkci agentů. Vozy se spalovacími motory měly být i nadále prodávány tradičním způsobem přes dealery, přičemž se předpokládalo, že jak bude klesat počet dostupných modelů se spalovacími motory, jejich prodej bude postupně upadat.

Nyní ale koncern Volkswagen oznámil, že přímý prodej pozastavuje a „vrací se k velkoobchodnímu modelu“. První na řadě budou elektromobily značky Škoda, které se od 20. února začnou opět prodávat tradičním způsobem přes dealery. Následovat budou elektromobily Volkswagen a Audi, které se do prodejní sítě dealerů vrátí v dubnu. Podle odborníků to otevírá větší prostor pro vyjednávání o cenách, jelikož tradiční model prodeje skrze dealery obvykle umožňuje větší cenovou flexibilitu.

Výjimkou v rámci skupiny Volkswagen zůstává značka Cupra, která bude i nadále své vozy nabízet výhradně prostřednictvím agenturního modelu a přímého prodeje.

Krok Volkswagenu tak odráží širší trend v automobilovém průmyslu, kdy se výrobci po experimentování s přímým prodejem vracejí k tradičním modelům prodeje přes dealery. Přetrvávající obavy zákazníků z elektromobilů, včetně dojezdových omezení, nabíjecí infrastruktury a vyšších pořizovacích nákladů, tak evidentně vedou k přehodnocení obchodních strategií i u největších výrobců.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články