Kde jsou ty časy, kdy si Němci podle svých vlaků řídili hodinky. Dnes mají až příliš často zpoždění

Deutsche Bahn

Kde jsou ty časy, kdy si Němci podle svých vlaků řídili hodinky. Dnes mají až příliš často zpožděníNOVÉ
německé vlaky Foto:

Foto: Shutterstock

1
Svět
Echo24
Sdílet:

Německo znamená naprostou přesnost,"Pünktlichkeit", alespoň taková panuje o našich sousedech tradiční představa. I v tomto případě lze ale říci: "Bejvávalo." Přesnost už déle není ctností třeba německé železnice, jejíž reputace začíná být zvláště v poslední době dosti pošramocená. Nová studie televize ARD ukazuje, že vlaky pravidelně jezdí pozdě, jsou přetížené a zastaralé. Navíc jen 20 procent vysokorychlostních souprav ICE je plně funkčních, píše server Deutsche Welle.

Studie ukázala, že jen 73 procent všech vlaků má zpoždění kratší než 6 minut. Hlavním důvodem toho stavu je podle ARD nedostatek pracovních sil. Společnosti Deutsche Bahn (Německé dráhy) chybí více než 5000 strojvedoucích, průvodčích, údržbářů či IT specialistů.

Nejkritizovanější je u Německých drah zpoždění dálkových vlaků, Intercity a ICE. Úhrnné zpoždění těchto vlaků se v uplynulých pěti letech neustále zvyšovalo. Loni bylo podle statistiky DB přesných pouze 78,5% dálkových vlaků, přičemž ideální by podle vedení drah byla přesnost 82 a více procent. Přesný je vlak, který dorazí do cílové stanice s maximálním zpožděním šest minut.  

Značným problémem je nedostatečná údržba vlaků. Společnost sice od roku 2016 navýšila počet opravených vozů, počet vlaků vyžadujících opravu se však zvyšuje rychlejším tempem.

Úpklně největším problémem je však nedostatečná výše investic do německých železnic. Dle odhadů chybí aktuálně společnosti Deutsche Bahn 32 miliónů eur. Spolkový ministr dopravy Andreas Schauer přesto uvedl, že zatím není rozhodnuto, zda vláda železniční společnosti nějaké peníze přidá.

Čtěte také: Praha měla přijít o téměř půl miliardy kvůli nevýhodným smlouvám na reklamu

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články