Škoda Transportation má nového ředitele. Didier Pfleger dosud pracoval v Alstomu

ZMĚNA ŘEDITELE

Škoda Transportation má nového ředitele. Didier Pfleger dosud pracoval v Alstomu
Novým šéfem představenstva a ředitelem Škody Transportation je Didier Pfleger Foto: Škoda Transportation
1
Ekonomika
Echo24
Sdílet:

Novým předsedou představenstva a generálním ředitelem skupiny Škoda Transportation je sedmapadesátiletý Francouz Didier Pfleger. Dosud pracoval v konkurenční firmě Alstom. Na obou postech vystřídal Petra Brzezinu, který plzeňské strojírenské seskupení vedl od převzetí skupinou PPF v roce 2018. ČTK to řekl ředitel komunikace PPF Leoš Rousek. PPF od Pflegera očekává geografickou expanzi a další kroky v transformaci. Pflegerovým okamžitým cílem je zvýšení ziskovosti společnosti a zajištění provozní spolehlivosti.

Pfleger dosud působil ve společnosti Alstom, která je světovým lídrem v dopravním strojírenství, tedy ve stejném oboru, jakému se věnuje Škoda Transportation. „Do své nové funkce nastupuje k dnešnímu dni. V Alstomu působil více než deset let. Byl členem nejvyššího vedení Alstomu a ředitelem divize výroby a prodeje elektrobusů,“ uvedl Rousek.

Do vedení Škody Transportation se dostali i další manažeři, kteří pracovali pro velké globální společnosti z oboru. Obchod skupiny řídí Mike Niebling, který přišel z Bombardieru. Do čela řízení výroby a logistiky nastoupil Radoslaw Banach, který dříve vedl výrobní podniky Alstomu v Polsku.

PPF od nového předsedy představenstva a ředitele očekává podle Rouska geografickou expanzi a další kroky v transformaci na moderního výrobce dopravních systémů. Jako prezident regionální divize Alstomu pro Blízký východ, Afriku a střední Asii přispěl Pfleger k výraznému zlepšení výsledků firmy, pokud jde o nárůst tržeb i ziskovosti.

„Jmenováním Didiera Pflegera pokračujeme v cestě za dosažením našeho cíle – zvýšit tržní podíl Škody v konkurenci s největšími průmyslovými výrobci ve světovém měřítku,“ řekl Ladislav Bartoníček z PPF Group.

„Je mi ctí, že mě PPF pověřila náročným úkolem stát v čele transformace klíčového aktiva skupiny v oblasti průmyslu. Velmi si vážím tradice i dosavadních úspěchů Škody ve výrobě ekologických, bezpečných a komfortních dopravních systémů. Mezi mé okamžité cíle patří zvýšení ziskovosti společnosti, stejně jako zajištění provozní spolehlivosti a špičkové kvality v období výrazného růstu, který Škoda v současnosti zažívá,“ uvedl Pfleger. Jeho cílem je skupinu dále rozvíjet, motivovat a mobilizovat manažerské týmy i všechny zaměstnance.

Škoda Transportation má více než 160letou tradici strojírenské výroby a patří mezi přední evropské výrobce vozů pro hromadnou dopravu. Nabízí jednopodlažní i dvoupodlažní vlaky, tramvaje, metro, trolejbusy či elektrobusy a pro všechny produkty zajišťuje servis. Vyrábí vlaky pro Česko, Slovensko, Lotyšsko i Estonsko, dále tramvaje pro sedm německých měst, například Mannheim a Bonn, i pro finské Helsinky a také pro Ostravu, Plzeň a Brno. V brzké době představí první soupravu metra pro Varšavu.

Škoda Transportation loni v červnu uvedla, že kvůli výraznému růstu počtu nových zakázek bude investovat do konce roku 2023 šest miliard korun. Největší středoevropský výrobce kolejových vozidel má téměř 6000 zaměstnanců.

Škoda Transportation měla předloni zisk EBITDA 380 milionů korun, díky vyšší zakázkové náplni meziročně o 18,6 procenta vyšší. Tržby vzrostly o 11,3 procenta na 11,03 miliardy Kč.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články