Normální dezinfekce nestačí, pražský DPP použije na tramvaje ozon
CHŘIPKOVÁ EPIDEMIE
Pražský dopravní podnik (DPP) nechá vydezinfikovat tramvajové vozy ozonem, což má zajistit lepší a dlouhodobější odstranění choroboplodných zárodků než běžné každodenní čištění. Jak podnik uvedl v tiskové zprávě, rozhodnutí padlo v souvislosti s vyhlášením chřipkové epidemie na konci ledna.
„Touto moderní a vysoce účinnou technologií jsme schopni vydezinfikovat zhruba deset až 12 tramvají denně v závislosti na provozních požadavcích,“ uvedl vedoucí správy tramvají Milan Slunečko. Dodal, že doba nutná pro dezinfekci závisí na délce tramvaje.
Použitá metoda podle podniku odstraňuje viry, bakterie, houby a původce zápachu. Je několikanásobně účinnější než běžné čistění a používá se obvykle ve zdravotnictví a potravinářském průmyslu. „Je to plyn, který se dostane hluboko do všech skulin interiéru tramvají a pórů materiálů. Nenechává žádné stopy na tkaninách ani kůži,“ píše se v tiskové zprávě.
Zahájili jsme dezinfekci interiéru všech tramvajových vozů ozónem. Tato metoda účinně odstraňuje viry, bakterie, houby, původce zápachu a je několikanásobně účinnější než dezinfekce běžnými chemickými prostředky.https://t.co/AH9MlrbfxR
— Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost (@DPPOficialni) February 12, 2020
Ilustrační foto: Petr Hejna, DPP pic.twitter.com/nRYT6lMlhS
Běžně podnik používá u tramvají každý den k čištění přípravky typu Savo, a to v noci ve vozovnách. Jednou za šest týdnů pak každá tramvaj podstoupí důkladnější vyčištění.
Podnik má podle posledně zveřejněné výroční zprávy z předloňského roku bez započtení historických souprav 818 tramvají. Část z nich tvoří modifikace typu T3. V uplynulých letech firma kupovala nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.