Dopravní podnik v Londýně začal shromažďovat data z mobilů cestujících
Sběr dat z telefonů
Londýnský dopravní podnik začal shromažďovat data z chytrých mobilních telefonů lidí cestujících metrem. Díky získaným údajům, které například ukážou, jak moc jsou plné vlaky nebo nástupiště, chce zlepšit své služby. Sběr dat ale budí otázky ohledně ochrany soukromí, píše na svém webu americká televize CNN.
Provozovatel metra tvrdí, že cestující díky novému systému budou dostávat včas varování o zpožděních. Na trasách, kde data ukážou obzvlášť přeplněné soupravy, bude možné přidat další vlaky.
Data ze smartphonů pasažérů začala v posledních letech kvůli zdokonalení služeb používat řada dopravních podniků ve světě. Argumentují tím, že tato metoda poskytuje lepší obraz o využívání MHD než různé průzkumy. Londýnský dopravní podnik je ale podle CNN patrně první, který data shromažďuje a využívá v reálném čase.
Ochránci soukromí ale varují před možným zneužitím údajů nebo napadení systému hackery. Některým lidem podle nich také může vadit to, že je jejich pohyb sledován. Dopravce totiž nemusí získat výslovný souhlas cestujících. Ty na sběr dat upozorňují jen cedule ve stanicích, které vysvětlují, že jeho účelem je zlepšení služeb. Uvádějí také, že ten, kdo s tím nesouhlasí, si může na svém přístroji vypnout wifi.