LEGO přestává propagovat stavebnice s policií. Reaguje na zabití Floyda
STAVEBNICE LEGO
Zatímco progresivní levice začala s bouráním pomníků a v posledních dnech masových protestů v USA žádat už i rozpuštění policie, o které si myslí, že je všeobecně násilnická a rasistická, možnosti zviditelnit se v nové době využil i výrobce stavebnic LEGO. Požaduje totiž po partnerech, aby s ohledem na události přestali propagovat jeho stavebnice, které obsahují figurky policistů, hasičů nebo zločinců. Zřejmě postaviček již dob minulých. Informoval o tom The Toy Book, největší portál, který se věnuje hračkářskému průmyslu na světě.
V e-mailu požaduje společnost Rakuten LinkShare, která marketingově zastupuje společnost LEGO, aby její partneři přestali dělat reklamu na více než 30 produktů stavebnice LEGO. Týká se to především figurek policistů, hasičů a zločinců nebo policejních vozidel či budov.
„Vzhledem k posledním událostem, společnost LEGO požádala o stažení následujících produktů ze stránek a okamžitého zastavení inzerce těchto produktů,“ stojí v e-mailu.
E-mail došel partnerům společnosti LEGO a také řadě jejich fanouškům, kteří ze zprávy byli zmatení. V době, kdy byl e-mail poslán společnost LEGO na svých stránkách produkty dál inzerovala a prodávala. Mnoho lidí pak napsalo své rozpaky na sociální sítě a myslelo si, že chce společnost tyto produkty úplně stáhnout z prodeje.
„LEGO je ideální svět. Tento svět bude zničen, jakmile dítě použije minifigurky a zopakuje to, co vidí v televizi. Je to smutný svět,“ píše jeden uživatel na Twitter.
LEGO is the ideal world. That world will be crushed once a kid uses the minifigures and re-enacts what they are seeing on TV. It’s a sad world. https://t.co/AocXYk7aAq
— Matt‘s Brick Gallery (@mbrickgallery) June 2, 2020
Společnost LEGO ve svém prohlášení uvedla, že chce respektovat #BlackOutTuesday: „Žádali jsme, aby naši přidružení partneři přestali propagovat určité produkty LEGO v rámci našeho rozhodnutí respektovat #BlackOutTuesday a pozastavili zveřejnění obsahu na našich sociálních sítích v reakci na tragické události v USA. Mrzí nás, že došlo k nedorozumění a ujistíme se, abychom v budoucnu vyjasnili naše záměry.“
Společnost LEGO na svých sociálních sítích také oznámila, že věnuje 4 miliony dolarů organizacím, které podporují děti tmavé pleti a vzdělávání o rasové nerovnosti. Škody způsobené protesty se však nevyhnuly ani společnosti LEGO. Jeden z jejich obchodů byl na páté Avenue v Flatiron District v New Yorku vyrabován během protestů 1. června spolu s mnoha dalšími podniky.