Kellnerova PPF dokončila nákup plzeňské Škody Transportation
Transakce PPF
Skupina PPF dokončila nákup 100 procent akcií strojírenské skupiny Škoda Transportation včetně dalších aktiv souvisejících s její činností. V souvislosti s uzavřením transakce udělala několik personálních změn ve vedení společnosti. Petr Brzezina (52) přebírá funkci generálního ředitele a předsedy představenstva společnosti, informovala PPF.
V představenstvu společnosti zůstávají dosavadní členové vrcholového vedení Škody Transportation Tomáš Ignačák a Zdeněk Sváta a ředitel společnosti Škoda Electric Jaromír Šilhánek. Představenstvo jako pátý člen doplní finanční ředitel Jan Menclík.
Škoda Transportation s více než 5300 zaměstnanci je největší firmou zabývající se dopravním strojírenstvím ve střední a východní Evropě. Vyrábí tramvaje, příměstské elektrické vlaky, lokomotivy, soupravy metra, trolejbusy nebo elektrobusy. Skupina má několik dceřiných společností v ČR, například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo Pars nova. Další firmy jsou v Německu, Finsku, USA, Polsku, Maďarsku a Rusku.
Skupina PPF podnikatele Petra Kellnera působí v bankovnictví a finančních službách, telekomunikacích, biotechnologiích, pojišťovnictví, nemovitostech a zemědělství. Je aktivní v Evropě, Rusku, Asii i Severní Americe.
Brzezina pracoval na několika manažerských pozicích v mezinárodní technologické společnosti ABB v ČR, ve Švédsku a Belgii. Poté strávil 14 let v mezinárodním koncernu Alstom v Německu a Česku, kde na pozici generálního ředitele měl na starost západní a později východní Evropu. V letech 2008 až 2015 byl prezidentem Alstomu pro ČR a Slovensko se zaměřením na transport a energetická zařízení. Pracoval také v General Electric a od roku 2016 působil jako předseda představenstva a generální ředitel stavební společnosti OHL ŽS, která pod jeho vedením prošla reorganizací.
Podle ředitele pro strategické projekty skupiny PPF Ladislava Chvátala, který je zároveň novým předsedou dozorčí rady společnosti, je Škoda Transporation silná značka s dlouhou tradicí, která má jméno po celém světě. „Zároveň zde máme obrovskou přidanou hodnotu v lidech, v jejich technických znalostech a zkušenostech. Věříme, že Škoda má při správně zvolené strategii, efektivním řízení a při využití našich mezinárodních zkušeností dobrou budoucnost,“ uvedl.
Mezi zájemci o převzetí Škody Transportation byl skoro rok za favorita považován největší výrobce kolejových vozidel na světě, Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) z Číny. Poté do hry vstoupil konkurenční německý Siemens. Na začátku listopadu pak česká média také s odvoláním na nejmenované zdroje přišla s informací, že Škodu Transportation koupí Energetický a průmyslový holding (EPH) miliardáře Daniela Křetínského, nakonec se však stala kupcem Kellnerova PPF.