V Indii se přes den nesmí vysílat reklamy na kondomy, prý kvůli dětem

Druhá nejlidnatější země

V Indii se přes den nesmí vysílat reklamy na kondomy, prý kvůli dětemNOVÉ
V Indii se přes den nesmí vysílat reklamy na kondomy, prý kvůli dětem Foto:

FOTO: Ilustrační foto Shutterstock

1
Svět
Echo24
Sdílet:

Indické ministerstvo informací zakázalo televizním stanicím, aby během dne vysílaly reklamy na kondomy. Zdůvodnilo to tím, že by mohly mít neblahý vliv na děti. Tento krok vyvolal v druhé nejlidnatější zemi na světě vlnu nevole a také kritiku ze strany zdravotnických expertů, napsala agentura Reuters.

„Pokud jsou reklamy cestou k vytvoření poptávky po bezpečném pohlavním styku a po plánovaném rodičovství, pak musíme zajistit, že nebudou podrobeny žádným omezením,“ uvedla ředitelka charitativní organizace Population Foundation of India Púnam Muttrédžaová.

Zákaz podle ní ohrožuje desítky let pokroku v indickém zdravotnictví. Úřadům proto navrhuje místo úplného zákazu zvolit pro vysílání reklam vhodné časové rozmezí.

V Indii nyní žije 1,3 miliardy lidí a podle odhadu OSN by v roce 2024 měla počtem svých obyvatel převýšit i Čínu, která nyní drží prvenství. Podle studie, kterou v úterý zveřejnil zdravotnický týdeník The Lancet, byla v roce 2015 více než polovina z 48 milionů těhotenství v Indii nechtěná. Třetina z nich pak skončila interrupcí.

Přestože kondom používá méně než šest procent Indů, podle zdravotníků je stále nejúčinnější antikoncepcí; pomáhá plánovanému rodičovství a chrání před šířením pohlavních chorob.

„Zákaz je zpátečnický… Lidé mají pohlavní styk mnohem dříve a tyto reklamy je mohou poučit o bezpečném sexu. Reklamy na kondomy nejsou o vzrušení, nejsou o sexu, ale o bezpečném sexu,“ cituje agentura Koniniku Rojovou z charitativní organizace, která pracuje s lidmi nemocnými AIDS a s LGBT komunitou.

Čtěte také: Kampaň proti AIDS v Rusku: Nesmí zaznít slovo kondom

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články