Praha o něco zmírnila ostudu. Spustila eskalátory na Veleslavíně

Eskalátory na Veleslavíně

Praha o něco zmírnila ostudu. Spustila eskalátory na VeleslavíněNOVÉ
Eskalátory na stanici Nádraží Veleslavín Foto:

AUTOR: Vojtěch Šeliga

1
Domov
Sdílet:

Hlavní město v pátek ráno o něco zmírnilo bizarní skutečnost, že na hlavní přestupní stanici mezi metrem a letištěm chyběly pojízdné schody a cestujícím pomáhají s vynášením zavazadel portýři. Nyní už jsou eskalátory u výstupu z metra Nádraží Veleslavín provozu.

Ani to se však neobešlo bez kontroverze, protože podle původního plánu pražského Dopravního podniku měly schody jezdit jen jednosměrně z vestibulu ven na povrch. Cestující, kteří přijížděli z letiště k metru měli tak dál vláčet svá zavazadla po schodech. Po tom, co se ale na dopravní podnik snesla vlna kritiky, jezdí pohyblivé schody v obou směrech.

„Byla to pracovní teze. Byli jsme odborníky upozorněni, že se může stát, že během ranního provozu bude více lidí cestovat z vestibulu ven. Nakonec jsem se s primátorkou dohodli, že schody pustíme v obou směrech a uvidíme, jak se provoz osvědčí,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek k původně zamýšlenému plánu.

Eskalátory se rozjely se začátkem denního provozu po páté hodině ranní. Jsou však o něco užší než běžné pohyblivé schody na jiných stanicích. Klasické eskalátory mají 100 centimetrů na šířku, ale východ z vestibulu na Veleslavíně je menší, proto jsou eskalátory o 20 centimetrů zúžené.

Na této stanici na lince A byly původně jen schody a zhruba tři roky byl ale chybějící eskalátor terčem kritiky, jelikož lidé cestující se zavazadly zde přestupovali na spoje mířící na Letiště Václava Havla v Ruzyni. Letiště na Veleslavín v minulosti vyslalo portýry, aby lidem nosili kufry.

Město zvažovalo v minulosti vedle eskalátoru další varianty. Jednou z nich byla stavba pohyblivého pásu, na který by si cestující dali kufry a vystoupali po vedlejším pevném schodišti. Podle tehdejších propočtů měl projekt vyjít na tři miliony. Další možností bylo vybudování výtahu z vestibulu na povrch. Jeho stavba by vyšla na asi osm milionů korun a trvala by devět měsíců.

Nový úsek metra A stál zhruba 20 miliard korun a vznikly čtyři zastávky – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.

ČTĚTE TAKÉ: Dopravní podnik otočil. Eskalátory na Veleslavíně pojedou i dolů

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články