Praha mění priority, chce dovést tramvaje až na Budějovickou
NOVÁ TRAMVAJOVÁ TRASA
V plánu nových tramvajových tratí povýšila trasa, jež doposud neměla přílišnou prioritu. Tramvajová linka vedoucí směrem od zastávky metra Pražského povstání by se díky ní měla protáhnout až ke stanici metra Pankrác a následně pokračovat až na Budějovickou. Za změnou priorit stojí plánovaná rekonstrukce i snaha stabilizovat provoz. V rozhovoru pro deník Zdopravy.cz to řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Podle Scheinherra, který je zároveň šéfem dozorčí rady pražského dopravního podniku, Praha vážně zvažuje protažení tramvajové linky až na Budějovickou. „Budeme stejně opravovat úsek k vozovně a při té příležitosti se nabízí protažení až k Pankráci, případně až na Budějovickou,“ řekl pro deník Scheinherr.
Na urychlení výstavby linky k metru na Pankrác bude Scheinherr tlačit, stejně tak jako na tramvajové propojení přes Václavské náměstí. Smysl má podle něj trať i přes to, že pod zamýšlenou tratí v ulici Na Pankráci už vede metro. „Stanice Pankrác navíc bude přes rok uzavřená, až se začne stavět metro D, a je potřeba řešit kapacitní náhradní dopravu,“ dodal pro Zdopravy.cz Scheiherr. Nová trať má také odlehčit přetížené kapacitě linek a stabilizovat provoz. „Vytvořením nové alternativní trasy v centru tak zvýšíme spolehlivost celé sítě,“ řekl deníku Scheinherr.
Rozvoj tramvajových tratí je jednou z priorit nové pražské koalice v oblasti dopravy. Už v listopadu zahájilo město první kroky pro přípravu tramvajové trati, která má vést od Národního muzea dolů do poloviny Václavského náměstí. Noví radní pověřili dopravní podnik, aby začal s přípravnými pracemi pro napojení na stávající trať ve Vinohradské ulici. Podle Adama Scheinherra by trať mohla stát do čtyř let. V dopravě chce nová koalice také například zahájit výstavbou Dvoreckého mostu mezi Prahou 4 a 5 a investovat do oprav mostů i silnic.