FOTOGALERIE: Hyundai Santa Fe: Dospělejší, ale stále nezáživné

Hyundai Santa Fe

FOTOGALERIE: Hyundai Santa Fe: Dospělejší, ale stále nezáživnéautotest 10
Auto
Sdílet:

Hyundai Santa Fe čtvrté generace vyrostlo, stalo se sebevědomějším, vybavenějším, kvalitnějším a prostornějším modelem, snažícím se na trhu dosáhnout výš než jeho předchůdci.

Jihokorejská automobilka se už evidentně nesnaží cenově podbízet. Právě naopak, v posledních letech jí roste nejen modelová řada, ale i sebevědomí. Model, který nahrazuje Santa Fe i větší Santa Fe Grand, je rozměry někde uprostřed a má ambice zastoupit oba předchůdce a ještě je předehnat kvalitou, výbavou a komfortem. Je nabízen v pěti- i sedmimístném uspořádání a má v rodině zastoupit všechny potřebné role vozu dnes tolik oblíbené kategorie SUV.

Vůz je aktuálně nabízen pouze s jedním motorem (2.2 CRDi) a výbavou Premium Luxury. Ta v sobě za cenu 1 289 990 Kč nabízí všechno, co ve voze můžete mít. Hyundai vsadil na jednoduchou, přehlednou nabídku. Vnější design se výrazně proměnil, takže aktuální generaci při pohledu zpředu dominuje hlavně ohromná maska chladiče. Úzké světlomety jsou určeny pouze pro LED denní svícení, hlavní světla jsou umístěna pod nimi. Výhodu to má zejména v tom, že v noci vůz dobře svítí.

Vnitřní prostor vypadá kvalitněji než u předchůdce. Hyundai stále využívá k ovládání mnoha vnitřních funkcí tlačítka, která jsou přehledně umístěná a v dosahu. Přístrojový štít je tvořen kombinací displeje a mechanických ukazatelů. Potěší nejen kvalitní head-up displej, ale i přehledná navigace, jejíž pokyny lze zobrazovat uprostřed přístrojového štítu. Pochvalu zaslouží přední sedadla – jsou pevná, pohodlná a s výraznými bočnicemi, podpírajícími tělo. Sedák je jako u většiny konkurence příliš krátký.

Odkládacích prostorů je uvnitř průměrně, dost věcí se vejde na středový tunel do držáků nápojů či prostoru pod palubní deskou. Hůř jsou na tom schrány ve dveřích, do kterých se sotva vejde půllitrová lahev na pití, nic většího nepojmou – jsou velmi úzké a z větší části nevyužitelné. Podobně podivná je přihrádka před spolujezdcem a na konci středového tunelu vzadu. Komfort cestujících vzadu je horší než vpředu, ale ani cestování ve třech na lavici (opět s krátkými sedáky) není vyloženě za trest – prostoru na hlavu je dost, na nohy průměrně. Pětimístná verze nabízí rozměrný zavazadelník s hodnotami objemu 625 až 1695 litrů, v případě sedmimístné verze je základní prostor omezen na 547 litrů.

Ačkoli Santa Fe je nabízeno s různými motory, u nás se v současné době prodává jen verze 2.2 CRDi s výkonem 200 k a 440 Nm točivého momentu. Motor je vždy spojen s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou. Při nemalé hmotnosti vrcholné verze kolem dvou tun zvládne Santa Fe zrychlit na 100 km/h za průměrných 9,4 s a rozjede se maximálně na 203 km/h. Pocitově je dynamika ještě trochu slabší. Motor je dobře odhlučněn a převodovka řadí slušně, nerušivě.

I když se podvozek snaží hmotnost maskovat, je i přes necitlivé (ač nepřeposilované) řízení stále dost znát. Úroveň komfortu nejlepší verze není ani s 19palcovými koly špatná, rázy jsou občas cítit víceméně hlavně od zadní nápravy. Vůz se lehce naklání, je tuhý, přirozenou chuť k nedotáčivosti většinou utne řidič už tím, že raději hmotu do zatáčky víc přibrzdí. Pokročilý pohon všech kol Htrac umí rozdělovat točivý moment mezi jednotlivá kola, čímž zlepšuje schopnosti průjezdu nezpevněných cest. Doménou dvoutunového SUV je příkladná stabilita i při vyšších rychlostech a také velmi dobrá úroveň odhlučnění.

Santa Fe se snaží být funkčním, komfortním vozem s kvalitně zpracovaným interiérem, nabízejícím všechno potřebné k tomu, abyste se cítili dobře. I proto potěší indukční nabíječka, tři vstupy pro USB, zásuvka na 230 V (jak chytré, měla by být v každém větším SUV!), slušný audiosystém s rychlým softwarem či paletou dobře fungujících asistenčních systémů.


Plusy:
Stabilita, komfort, kvalita interiéru.

Minusy:
Necitlivé řízení, nabídka pouze jedné verze, dynamika.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články