Praha posílila kontrolu parkování v zónách. Městem jezdí více aut
Monitorování parkování
Monitoring státních poznávacích značek (SPZ) v pražských parkovacích zónách v současné době zajišťuje osm speciálních vozidel. V roce 2016, kdy začal modernizovaný systém fungovat v prvních městských částech, zaparkované vozy kontrolovaly čtyři vozidla. Na dotaz ČTK to uvedla mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Systém, který se obejde bez parkovacích lístků, nyní funguje v Praze 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 a 8. Praha 9 se chce do systému zapojit, Praha 10 to zvažuje.
Elektronický systém parkovacích zón zajišťuje pro TSK společnost Eltodo. „Sběr dat a kontrolu oprávněnosti parkování zahajovala za pomoci čtyř vozidel a nyní tuto službu zajišťuje s osmi aktivními monitorovacími vozy. Další dva má jako záložní v případě poruchy nebo nehody,“ uvedla mluvčí TSK Lišková.
Monitorovací vozy projíždějí ulicemi a pomocí kamer kontrolují SPZ zaparkovaných vozů. Naskenované značky se poté porovnávají s databází, aby se identifikovala auta, která parkují neoprávněně. Následně se případ řeší jako přestupek běžným způsobem.
Zóny byly v metropoli nejprve zavedeny v části Prahy 1 v roce 1996, kde se snaha o regulaci dopravy objevila už v roce 1982. Systém bez parkovacích lístků začal fungovat v roce 2016 v nově zapojených zónách v Praze 3, 5, 6 a 8. Postupně se rozšířil na všechny zóny provozované magistrátem.