3 Konec revolučního nápadu

Revoluční čínský „obkročný autobus“ reziví. Možná šlo o podvod

, NOVÉ

Témata: , ,

Futuristický čínský autobus TEB, který měl vyřešit problémy s dopravními zácpami v čínských metropolích, se zřejmě ani nedočká ostrého provozu. Už více než dva měsíce neopustil testovací pruh silnice a tiše reziví. Čínská média podezřívají autory revolučního nápadu z podvodu a investoři rychle stahují své peníze z projektu, píše server Futurism a Shanghaiist.

Ambiciózní projekt čínských inženýrů se první a zároveň poslední testovací jízdy dočkal letos v srpnu v severočínské přístavní metropoli Čchin-chuang-tao. Jeho největší devízou měla být schopnost „nadjíždět“ osobní auta díky vyvýšenému podvozku. Futuristicky vypadající autobus tak měl znatelně zmírnit dopravní zátěž na silnicích čínských metropolí.

Paradoxně ale v tuto chvíli způsobuje dopravní zácpy. Už dva měsíce nevyjel ze svého testovacího hangáru, který inženýři postavili na jedné z pronajatých veřejných silnic. Celý areál zabírá celé tři pruhy z pětiproudové komunikace, což se nelíbí tamějším obyvatelům. Ti si stěžují, že musí nehybný autobus objíždět ve zbylých pruzích společně s kamiony a jinými velkými vozidly a škrtí tak plynulost dopravy.

Neustálé odklady dalších testovacích jízd neunikly pozornosti čínských médií, které považují autobus TEB za podvod. Investoři pomalu stahují své peníze z projektu. Firma TEB Tech, která se podílela na vývoji a výrobě prototypu, údajně propustila řadu svých zaměstnanců, autor designu autobusu nedostal zatím ani zaplaceno.

Projekt sužovalo mnohem více problémů. Obyvatelé i odborníci již před spuštěním projektu kritizovali autory, že je jejich realizační plán nepromyšlený. Autobus třeba nepočítal s nízkými městskými mosty nebo naopak velkými osobními auty s nákladem na střeše. Mnozí dokonce pochybovali, že revoluční vozidlo hromadné dopravy umí vůbec zatáčet – testovací jízda byla uskutečněna pouze na 300 metrů dlouhých kolejích.

Redaktor serveru Shangaiist tvrdí, že vyvýšená nástupiště byla postavená příliš narychlo a ne zcela kvalitně. Schody vrzaly a už se z nich loupala barva. Samotné město tvrdilo, že přistavět vyvýšené platformy by byl příliš komplikovaný zásah do městské infrastruktury – muselo by totiž lehce přemístit i některé dopravní značky a semafory, které nepočítaly s výškou a šířkou revolučního autobusu.

Čtěte také: Liberecký kraj zrušil miliardový tendr na autobusovou dopravu

,

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.