Pražské kino Aero získalo cenu sítě Europa Cinemas
DOBRÉ KINO
Ocenění asociace Europa Cinemas za práci s filmem a propagaci evropské tvorby převzali v pátek v Praze zástupci kina Aero. Večer byl spojen s oslavou sedmnácti let existence tohoto oblíbeného kinosálu nabízejícího nevšední dramaturgii, kam loni zavítalo 73 000 filmových fanoušků.
Cena má název Entrepreneur of the Year a uděluje ji asociace sdružující 1182 kin programově zaměřených na evropskou kinematografii. Udělena byla Aeru, spřáteleným kinosálům a potažmo distribuční společnosti Aerofilms "za práci při provozování kina i distribuční společnosti a zároveň za zásadní přispění k oběhu a propagaci evropských filmů".
Oslava sedmnáctých narozenin kina bude spojena s projekcí britského snímku nazvaného podle motýla Pestrobarvec petrklíčový, a to deset týdnů před distribuční premiérou. Podle dramaturga Iva Andrleho se vyznačuje podmanivou erotickou atmosférou a výraznou hudební složkou. Omezené množství vstupenek půjde do volného prodeje.
Nejnavštěvovanějšími kiny s výjimkou multiplexů jsou v Česku pražský Světozor, Lucerna, Oko, Aero a brněnská Scala. Jejich návštěvnost rok od roku roste. S výjimkou Lucerny jsou tato kina spřízněna s distribuční společností Aerofilms.
Žebříčku návštěvnosti vévodí dvousálový Světozor, do kterého si v roce 2014 našlo cestu 153 529 lidí. Z kin spřízněných s Aerofilmem následuje Bio Oko, které je s 85 306 diváky nejnavštěvovanějším českým jednosálovým kinem. Hned za ním je Aero a pak brněnské kino Scala.
Distribuční společnost Aerofilms loni přivezla do Čech například polský snímek Ida či argentinské Divoké historky. Šlo o nepravděpodobné hity málo známých tvůrců, které si však v kinech vedly velmi dobře a nedávno se objevily v pětici nominovaných na Oscara za nejlepší cizojazyčný film.
Nejnovějším projektem Aera je Filmový ateliér Aeroškoly, která nyní dostala vlastní prostory a může se více věnovat aktivním dětem i dospělým, kteří se do ní chodí bavit a učit. Díky loajalitě diváků je kino méně závislé na velkých hitech, na rozdíl od multiplexů jeho návštěvnost nekolísá v závislosti na úspěšnosti hollywoodských blockbusterů, tedy projektů určených masovému publiku.