1 BABIŠŮV NÁKUP DLUHOPISŮ

Do měsíce vysvětlete reportáže o Babišovi, vyzvala ČT Rada

, NOVÉ

Témata: , ,

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) vyzvala Českou televizi, aby vysvětlila způsob zpracování tří reportáží o nákupu dluhopisů ministrem financí Andrejem Babišem (ANO). Babiš si stěžoval na to, že vyznění reportáží mohlo vyvolat pochybnosti o jejich nestrannosti a objektivitě. ČT má na odpověď 30 dnů. Uvedla to ve čtvrtek RRTV v tiskové zprávě. Stížnostem se bude v nejbližší době věnovat etický panel ČT a budou předloženy internímu šetření, uvedla televize. Na kauzu s Babišovými nevyjasněnými příjmy, za které nakoupil korunové dluhopisy Agrofertu, jako první upozornil Týdeník Echo.

Rada chce vysvětlení k reportážím „Křišťálově čisté“ a „Voda a víno“, odvysílaným v rámci nedělních pořadů 168 hodin, a reportáži „Ministerské počty“ z pondělních Reportérů ČT.

„Stížnostem Andreje Babiše na tři reportáže v publicistických pořadech České televize se bude v nejbližších dnech věnovat Etický panel České televize, stížnosti jsou rovněž předloženy k internímu šetření v rámci ČT. Česká televize je připravena podat RRTV řádné vysvětlení a obhájit, že k žádnému porušení zákona nedošlo,“ řekla mluvčí televize Alžběta Plívová. Podání vysvětlení je podle ní běžný nástroj, který RRTV využívá pro vyřízení stížností, jež obdrží. Loni a předloni podávala Česká televize vysvětlení asi v 50 případech.

Čtěte také: Babiš jde do protiútoku. Podává stížnost na Reportéry ČT a 168 hodin

Reportáže podle stížnosti radě zpochybňují legitimitu nákupu dluhopisů a mohou účelově vyznívat tak, že Babiš lhal ohledně svých příjmů, i když to nebylo spolehlivě prokázáno. Jedna z reportáží by mohla evokovat dojem, že nákup dluhopisů byl účelový s cílem vyhnout se placení daní a že společnost Agrofert je protežována při získávání veřejných zakázek, dodala rada.

Jedné reportáži v pořadu 168 hodin stížnost radě dále vytýká, že nepřinesla nové informace a nereflektovala argumenty napadeného aktéra, ačkoli byly v době zpracování reportáže známé. „Reportáž nedala prostor k vyjádření aktérovi, ale naopak pracovala s účelovým sestřihem jeho předchozích vyjádření, sestavených do takového celku, který evokoval dojem jednoznačného provinění A. Babiše,“ uvedla rada.

Babiš si na sérii reportáží stěžoval rovněž u Rady České televize. Žádal pracovněprávní postih redaktorů, kteří se na jejich vzniku podíleli.

Nejasnosti kolem Babišova majetku se vynořily v souvislosti s tím, že v roce 2013 koupil dluhopisy svého holdingu Agrofert za 1,5 miliardy Kč. Babiš už dříve řekl, že na nákup těchto dluhopisů využil své předchozí příjmy. Pochybnosti o svých příjmech hodlá Babiš rozptýlit auditem.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Wollner: Televize by měla Babiše za „zkorumpovanou pakáž“ žalovat

,

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.