Do Drážďan po dálnici? Prý už před Vánocemi 2016

Dálnice do Německa

Do Drážďan po dálnici? Prý už před Vánocemi 2016AKTUALIZOVÁNO 1
Domov
Echo24
Sdílet:

Dálnice D8 do Německa bude zprovozněná před koncem příštího roku. Na vánoční trhy do Drážďan tak už bude možné jet po dálnici. Po dnešním setkání s německým ministrem dopravy Alexandrem Dobrindtem to řekl jeho český protějšek Dan Ťok. Drážďanská nebo taky Teplická dálnice měla být podle projektu dokončená do roku 2010, potýkala se ale s protesty ekologů i pozdějším sesuvem půdy.

„Vláda před prázdninami udělala všechny kroky k tomu, aby odstranila všechny administrativní překážky, odsouhlasila řízení bez uveřejnění na odstraňování sesutého svahu,“ řekl Ťok. Podle něj nyní nic nebrání tomu, aby se termín konce příštího roku podařilo stihnout. Dodržení termínu slibují i firmy, které se na stavebních pracích podílejí, dodal ministr.

Kromě dálničního spojení projednávali ministři rovněž zvažované spojení vysokorychlostní železnicí, která by měla sloužit nejen pro osobní ale i pro nákladní dopravu, uvedl Ťok. V současnosti je spojení rychlostní železnicí pouze v podobě příprav. Musí se vyřešit zejména úzké hrdlo, které tvoří železniční tunel na českoněmecké hranici. Realizace stavby je pak otázkou patnácti až dvaceti let. Pokud ale už nyní nezačneme s přípravami, tak po těchto dvaceti letech žádná stavba vysokorychlostních železnic nezačne, dodal.

V otázce vodní dopravy získal Ťok podporu německého ministra pro splavnění Labe, které česká strana dlouhodobě prosazuje prostřednictvím výstavby jezu v Děčíně. Ten by měl zvýšit hladinu řeky, a umožnit tak proplutí nákladních lodí po větší část roku. Zároveň německý ministr přizval české odborníky do pracovní skupiny projednávající spolkový plán dopravních cest. Podle Ťoka tím česká strana získá možnost německým partnerům snáze sdělit české argumenty u staveb, které jsou významné pro přepravní proudy z Česka.

Dálnice D8 z Prahy na Ústí nad Labem a dále k hranicím s Německem se buduje již přes čtvrt století. První úsek byl otevřen 6. listopadu 1990. O několik let poté začali ekologové stavbu blokovat různými obstrukcemi, naopak obce, přes něž proudily kamiony, žádaly urychlenou dostavbu dopravní tepny. Předloni v červnu zavalil dálnici u Litochovic na Litoměřicku sesuv půdy. Dělníci v první fázi odtěžili desítky tisíc tun zeminy. Práce pokračují i na místech mimo sesuv, zajistit mají odvodnění svahu. ŘSD předpokládá, že druhá fáze sanace by měla skončit v polovině příštího roku.

Kromě rozestavěné dálnice zavalil utržený svah zhruba dvousetmetrový úsek železniční trati mezi Úpořinami a Chotiměří. Trať se po dohodě Ústeckého kraje a ministerstva dopravy už obnovovat nebude.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články